V rámci tohoto zkoumání jsme zjistili, že se jedná o čistě americkou firmu s organizační složkou v České republice, která je skutečně největším provozovatelem velkoplošných billboardů u českých dálnic. Mají podepsány desítky až stovky nájemních smluv s majiteli pozemků podepsaných začátkem 90. let, tedy v době, kdy nikdo nevěděl, jakou má pronájem lukrativního pozemku u dálnice pro billboard tržní cenu. Proto se všemi smlouvami, jako červená nit, táhnou dva společné znaky: velmi nízká cena nájemného a trvání na mnoho desítek let. K tomu si A.C.E. Media Ventures vyřídila na Ministerstvu dopravy jednorázovou výjimku pro provoz billboardů na dálnicích s dobou trvání, jak jinak, na dobu bez jakéhokoliv časového omezení. Kombinace supervýhodných nájemních smluv a neomezeného povolení tak dává tomuto americkému mediálnímu gigantovi možnost podnikat na českém území s výdělky, které jsou pro ostatní podnikatele z říše snů.
V obrovskou hrozbu pro Českou republiku se však tyto podmínky změnily v okamžiku, když parlament zákonem omezil dobu trvání povolení pro A.C.E. Medii z doby neurčité do 31.8.2017. Toto jednorázové omezení, které zajisté způsobí americké firmě velké ztráty, spolu s tím, že A.C.E. Media je pod ochrannou velmi tvrdé smlouvy o ochraně investic amerických firem, jasně říká, co bude zřejmě následovat. Arbitráž A.C.E. Media proti České republice o ušlé investice, které by mohly být až v miliardách korun. Ostatně, již v roce 2013 A.C.E. Media jasně deklarovala, že tuto arbitráž již nastartovala. Zároveň je všeobecně známo, že A.C.E. Media se v českých soudních vodách pohybuje velmi zkušeně. Během svého působení vedla v České republice desítky soudních sporů se všemi možnými soukromými i veřejnými osobami, mimo jiné s magistrátem hlavního města Prahy, Ředitelstvím silnic a dálnic, konkurenčními firmami, bývalými zaměstnanci a tak dále. Je tedy nanejvýš jasné, že tak tučné sousto, jako je miliardová arbitráž s Českou republikou, si americký mediální gigant nenechá ujít.
Budeme sledovat, jestli bude arbitráž koncem tohoto roku opravdu zahájena, a pokud ano, tak odpovědnost za ni padne jednoznačně na ministra dopravy Dana Ťoka, který o nebezpečí arbitráže zajisté ví a nepodnikl doposud žádné kroky jí zabránit. A v takovém případě by ambice pana Ťoka pokračovat ve funkci ministra dopravy i v příštím období neměly být naplněny.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas