Na lidi na vesnicích se zapomíná, uvedl pro Český rozhlas venkovský doktor

30.04.2018 21:05 | Zprávy

Hostem Dvaceti minut Radiožurnálu Českého rozhlasu byl David Halata, venkovský lékař, který mimo jiné zjišťuje preference mladých lékařů v dotazníkovém šetření.

Na lidi na vesnicích se zapomíná, uvedl pro Český rozhlas venkovský doktor
Foto: pixabay.com
Popisek: Zdravotnictví, ilustrační foto

„Hlavní rozdíl mezi prací venkovského a městského lékaře je ten, že my žijeme s pacienty v jedné komunitě. Druhý rozdíl je ten, že nemůžeme odesílat ke specialistům tak často,“ sdělil venkovský lékař Halata. „Tím, že žijeme v jedné vesnici, tím, že tam jsme, naše práce nekončí s ukončením ordinačních hodin. Je ale potřeba říct, že pacienti to nezneužívají,“ dodal Halata. 

„Každý rok atestuje zhruba 200 praktických lékařů. Mladí lékaři často vyhledávají pro svou práci velká města, takže existují oblasti, kde nemají svého praktického lékaře, někde tušíme, že by mohl takovýto stav vypuknout během pěti až deseti let,“ obává se Halata, podle něhož na jednoho praktického lékaře připadá v průměru 1 600 pacientů. 

„Setkáváme se se situací, kdy se zapomíná na venkovské lidi. Má to i své vlastní pojmenování – vnitřní dluh venkova,“ podotkl pak k situacím na vesnici Halata. „Dříve vesnice, pokud měla fungovat, měla faráře, učitele a lékaře. A ono to platí stále,“ míní Halata.

Řešit problém financemi podle něj není jediným východiskem, problém venkova je podle něj hlubší. „Je nutné mladým lékařům představit práci na venkově přívětivějším způsobem,“ sdělil Halata. „Práce na venkově má jistě své neopakovatelné kouzlo,“ řekl Halata. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česko na „konci trubky“. Plyn bude, až všichni ostatní budou mít dost. A pěkně draho

16:40 Česko na „konci trubky“. Plyn bude, až všichni ostatní budou mít dost. A pěkně draho

Údajný útok na poslední funkční plynovod mezi Ruskem a Evropou, černomořský TurkStream, zamával s ce…