Úřad práce v dubnu vyplácel 248.200 příspěvků na bydlení. Příjemci pravidelně dvakrát ročně dokládají nárok na tuto podporu. Novela postup upřesňuje. Vypočítává také, jaké podklady je nutné k žádosti o dávku doložit. Nově by lidé mohli místo výdajů sdělit svého dodavatele plynu a elektřiny a číslo odběrného místa. Krajský úřad práce firmu pak sám vyzve, aby mu doručila potvrzení o zaplacených nákladech či vrácených částkách.
Údaje by úřady měly dostávat elektronicky, digitální bude i zpracování. Podobu, v jaké se budou informace poskytovat, stanoví ministerstvo práce. Firmy pak budou mít na přípravu půl roku. Oprávnění ke komunikaci s úřady jim udělí a bude evidovat Česká správa sociálního zabezpečení. Pokud by dodavatelé informace neposkytli, hrozily by jim sankce. Kdyby údaje dorazily v jiném formátu, úřad práce by k nim nepřihlížel. Stejný model začne už od července fungovat se zaměstnavateli. Ti budou úřadu práce na vyžádání dodávat informace o příjmu žadatelů o dávky. Nebude nutné dokládat ani nezaopatřenost dětí, tedy třeba potvrzení ze školy či od lékaře. Úřad práce si informace zjistí sám z registru zdravotního pojištění. Za děti posílá pojistné stát. Autoři novely zdůraznili, že žadatelé dál budou moci dodávat vše i papírově.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk