Nečas omezí moc magnáta Soukupa
Symbolem takového mediálního prostředníka, který dělá často pro stát, se podle HN v minulých letech stal majitel agentury Médea Jaromír Soukup. Mezi jeho klienty patří Lesy ČR, ČEZ, Česká pošta nebo České dráhy. Vedle toho pomáhal s předvolebními kampaněmi Věcem veřejným a ČSSD. Právě nesrovnalosti ve financování sociálnědemokratického tažení z roku 2010 oživily letitá podezření, zda nejsou politické kampaně zčásti financované z milionů, které jdou na reklamu ze státních podniků, píšou.
Soukup s premiérovým plánem nesouhlasí a podobně jako David Menšík z mediálního koncernu GroupM soudí, že efektivní by bylo, pokud by stát centralizoval nákup do jednoho místa a odstranil tak roztříštěnost státních zadavatelů a tvrdě vysoutěžil nákupní podmínky jednotlivých médií.
"Zájmem státu by mělo být, aby nakoupil za co nejméně peněz co nejvíce inzertního prostoru. Média jsou komodita jako každá jiná a jejich cena by se měla vysoutěžit. U komerčních zadavatelů je nákup reklamy přes mediální agenturu cestou k výhodnějším cenám. Ale je na státu, jak si ekonomickou výhodnost nákupu inzerce stanoví," uvedl pro ParlamentníListy.cz Soukup.
Vláda se od mediálních agentur oprošťuje
Nečas ale jejich argumenty neuznává. Prostředníci jsou prý v médiích stejně jako při nákupu armádní výbavy zbytní.
Jeho rozhodnutí má ovšem i politické souvislosti. Vliv mediálních agentur a především magnáta Jaromíra Soukupa začala totiž koaliční vláda omezovat hned po svém nástupu. V nejbližší době navíc mají přijít velké peníze z Bruselu na propagaci evropských fondů a pravicový kabinet nemá zájem, aby na tom vydělal Soukup, který poté pomáhá opozici s kampaní, píšou dnešní Hospodářské noviny.
Související:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe