Vládní návrh novely zákona o obalech, jenž si klade za cíl rozšířit „cirkulární ekonomiku“ není ani zdaleka zaměřen pouze na zavedení zálohování PET lahví a plechovek, byť je rozšíření zálohového systému na mnohé jednorázové nápojové obaly aktuálně největším tématem.
Neméně podstatná je část spočívající v návrhu rozšíření definice obalů také na reklamní letáky. Ta totiž přinese povinnost recyklace letáků nebo jejich zpětného odběru pro všechny subjekty, které uvádějí reklamní letáky na trh nebo do oběhu. Letáky mají podléhat recyklačnímu poplatku v rozmezí od 2,5 tisíce do až 3,5 tisíce korun za tunu, co má dle resortu snižovat množství odpadu.
Jak již upozornila ČT24, má to však i druhou stranu mince a výrobci a distributoři se obávají, že nové poplatky zdraží výrobu reklamních tiskovin, omezí jejich produkci a tím pádem ohrozí tisíce pracovních míst. „V případě, že by došlo ke schválení v této výši, to může znamenat i ztrátu 2,5 tisíce pracovních míst. Pravda je, že jsme doposud žádné poplatky na likvidaci neplatili,“ okomentoval pro ČT24 v listopadu návrh novely prezident Svazu polygrafických podnikatelů Zdeněk Sobota.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas