Nová reklama. Tohle má být Jaguar? Fanoušci nešli pro sprosté slovo daleko

20.11.2024 18:59 | Monitoring

Výrobce vozů značky Jaguár naštval fanoušky. Přinejmenším ty české. A těžko říct, co je rozhněvalo víc. Zda to, že do svého oblíbeného vozu už nebudou moci lít benzín, nebo příliš progresivistická marketingová kampaň.

Nová reklama. Tohle má být Jaguar? Fanoušci nešli pro sprosté slovo daleko
Foto: Repro Youtube
Popisek: Nová reklama výrobce aut Jaguar

Videoherní designér Daniel Vávra si na svém facebookovém profilu postěžoval: „Jaguár si smazal celý facebook a nechal si na něm jenom úchylnou postmoderní reklamu na nějakou módní přehlídku barevných pytlů na brambory navlečených na divných lidech s úchylnými účesy a šišatými hlavami. Reakce jejich klientů je 100% negativní. Z 3000 komentářů jsem nenašel JEDINÝ pozitivní. Tohle dole je ještě to slušnější a je to pravda. Auto, které si kupovali pracháči, právníci, doktoři, lidi co mají rádi britskou tradici, závody a silné motory, udělá reklamu pro nezaměstnané bez řidičáku, co jezdí na elektrokoloběžkách, za jejichž provoz platí kreditkou, co dostali na Vánoce od babičky.“

Magazín CarDealer zveřejnil článek s titulkem: „Halucinogenní sci-fi film: Uvnitř poněkud bizarního znovuuvedení Jaguáru.“ Píše se v něm, že na tiskovce pro dealery a novináře šéf designu automobilky řekl: „Můj tým nešňupal bílý prášek – tohle je skutečné.“

Novináři se prý cítili jako na konferenci nějakého kultu. Nové auto Jaguár výrobce údajně představí už brzy, ale prodávat ho má až v roce 2026. Stará auta se přestala vyrábět a nový Jaguár už si zájemci nekoupí, zatím se vyprodávají sklady.

Kdo bude kupovat nové Jaguáry? Generální ředitel Rawdon Glover říká, že to budou mladší, bohatší a městští lidé, kteří budou „bohatí na peníze a chudí na čas“. Jaguár sází všechno na elektromobilitu, od které ostatní automobilky v tuto chvíli ustupují.

Na Vávrův příspěvek reagoval na svém veřejně přístupném facebookovém profilu europoslanec Filip Turek, který je předsedou Jaguar Clubu: „Většinou když mi volá Daniel Vavra, chce jít na pivo. Dnešní hovor začal jinou větou: Čau! Ne**áš se náhodou někde s Von der Leyen? Prosimtě tyvole co se dopr*ele kur*a stalo s Jaguarem?!“

V dalším postu Vávra uvádí: „Měl jsem Jaguár rád. Mám od nich dvě auta, celkem jsem měl tři. Bohužel naprosto zešíleli. Zrušili proaktivně benzín dřív než všechny ostatní automobilky, přestože jejich elektro auta nikdo nekupuje a teď se zdá, že oficiálně páchají sebevraždu.“

Nová reklama podle něj stávající zákazníky nepřiláká. Nelíbí se mu ani, že se Jaguár vzdal ikonického loga.

„Je to o to nepochopitelnější, že to vlastně je indická firma, od které bych něco podobného skutečně nečekal. Jaguár ukončil výrobu všech aut. V tuto chvíli už si nekoupíte v Británii od nich nový vůz. Všechny stávající modely skončily. A skončila prý i jejich přítomnost na trhu vyšší střední třídy. Teď prý budou vyrábět auta konkurující Bentley,“ uvádí Vávra.

Proměnu označil za katastrofu a podivuje se tomu, že šéf marketingu se skandálem nadšeně chlubí, jako že vyvolal debatu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Naďa Borská

Ing. Lumír Aschenbrenner byl položen dotaz

Green Deal

Je nějaká šance, že to zelené šílenství skončí? Vždyť pokud budeme jediný, kdo mu podlehne, tak planetu to nezachrání a nás to žene jen do zkázy. Nebo myslíte, že nám lidem přinese něco dobrého? Co? Už takhle je naše ekonomika dost nekonkurence schopná – to je jen samé omezení, nařízení a byrokracie...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kauza Němcová jak z čítanky propagandy. I Babiše do toho zvládli zamíchat

8:50 Kauza Němcová jak z čítanky propagandy. I Babiše do toho zvládli zamíchat

TÝDEN V MÉDIÍCH Když Petr Žantovský sledoval, co se v české politice rozehrálo kolem neexistujícího …