Rozvoj kultury a kinematografie zasponzorují soukromé televize
Doposud Česká televize používala převážnou část příjmů z reklamy na dotování Státního fondu pro rozvoj kultury a kinematografie. Teď tam budou přispívat soukromé televizní stanice Nova, Prima a TV Barrandov. Do fondu budou ukládat dvě procenta z ročních výnosů z reklamy.
Novela se nelíbí mediálním a reklamním agenturám. Podle nich omezí pluralitu reklamního trhu.
„Pro někoho je to dobře, pro někoho hůř. Příjmy z reklamy v České televizi se stejně používaly na fond kultury. Bude to tak mít dopad zejména na příjmy z teleshopingu, což mi z pohledu diváka scházet nebude. Nadšeně se nebude asi tvářit reklamní trh a menší nebo nově příchozí televize," řekl LN šéf Rady ČT Jiří Baumruk.
ČT získávala 500 milionů ročně
Reklama ve vysílání České televize ročně vydělá kolem 500 milionů korun. Část peněz se používala na digitalizaci vysílání a filmového archivu. Reklama, která zůstane na kanálu ČT 4 Sport bude financovat sportovní přenosy.
Původně měla reklama skončit 11. listopadu 2011, což bylo datum završení televizní digitalizace. Ve stejný den dojde i k liberalizaci trhu, takže s vysíláním může začít kdokoliv, kdo se domluví s operátorem sítě.
Související:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe