Jak nám potvrdil Jiří Podpěra, prezident skupiny Omnipol, u tohoto zákazníka pro letouny L-39 NG byl úspěšně dokončen takzvaný SAT (Site Acceptance Test). Šest letounů L-39NG tedy úspěšně prošlo finálním převzetím, během kterého byly stroje kompletně smontovány, byly ověřeny všechny jejich funkce a byly zalétány továrním pilotem přímo ve Vietnamu. „Celý projekt tak probíhá dle domluvených termínů a obě strany na něm intenzivně spolupracují,“ uvedl Jiří Podpěra.
Letouny z Vodochod budou sloužit jako výcviková platforma pro trénink stíhacích pilotů. „Jsme hrdí, že šest strojů této nejnovější verze legendárních českých cvičných letounů je již v provozu u svého prvního zákazníka. Pro skupinu Omnipol i společnost Aero Vodochody je to významný milník,“ dodal Podpěra, podle kterého vietnamské vzdušné síly k letounu dostávají také příslušnou sadu teoretického a praktického školení, která obsahuje například simulační výcvikový systém či manuály pro piloty a mechaniky.
Podle prezidenta Omnipolu se na výrobě L-39NG podílí přibližně 400 dodavatelských společností, přičemž asi 65 % dodavatelů pochází z České republiky.
Platforma stroje, kombinující moderní avionické systémy, účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti, v současné době umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky komplexního a nákladově efektivního výcviku budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný