Jejich představa budoucnosti nové metropole je ulevit tranzitní dopravě, široké bulváry, mezinárodní letiště, ale třeba i srůstání s okolními obcemi.
"Plánujeme rozvoj městských bulvárů, intenzivní využití železnice a také letiště, které není chápané jen jako čistě dopravní plocha," uvedl architekt Kotas pro iDnes.cz.
Autoři návrhu by také rádi viděli tramvaje a železnici ve městě. Tato doprava by měla využívat stávajících vlakových kolejí. Propojením měst a obcí vznikne metropolitní aglomerace.
Jestli všechno půjde podle plánu, celý proces návrhu územního plánu by měl skončit v polovině roku 2015. Vedoucí architektonického odboru hradecké radnice Petr Brůna si návrh chválí. Především se mu zamlouvá myšlenka zeleně ve městě a respektování životního prostředí. Autoři vnímají ceký vztah hradecko - pardubické aglomerace jako určitou protiváhu pražské aglomerace.
"Rádi bychom navázali na myšlenky Gočára o krajině pronikající do města. Jedná se o založení nových parků," vysvětlili Kotas s Vymetálkem. Svůj projekt pojmenovali Labyrint města a ráj krajiny. Stavební zákon z roku 2006 byl hlavním imulzem k pořízení nových plánů na město.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kri