Novináři mají podle Paroubka zřejmě krátkou paměť. Kdyby tomu bylo jinak, prý by si pamatovali, že zmíněná modernizace odstartovala v roce 2007, následně v roce 2008. Paroubek své spolustraníky na konferenci v Pardubicích informoval o jejích prvních výsledcích a celý proces se prý definitivně zastavil až s jeho odchodem ze strany po nepříliš výrazném volebním úspěchu v roce 2010. Tato modernizace se prý postupně dařila, o čemž měl svědčit i velmi dobrý výsledek ČSSD v krajských volbách roku 2008. Rozhodně ho podle Paroubka nelze přičítat jen slibu zrušení zdravotnických poplatků. Byla za ním prý tvrdá práce.
V modernizaci musí věřit především sami straníci
Paroubkovi spolustraníci ale měli v roce 2010 věřit tomu, že modernizace strany vlastně odstartovala jeho odchodem. „Zřejmě k vlastní škodě uvěřili psaní některých médií, že modernizace ČSSD nastala vlastně mým odchodem. A teď po volbách do sněmovny, kdy ČSSD dosáhla horšího volebního výsledku, nežli byl volební výsledek dosažený ve sněmovních volbách v květnu 2010, chápou i lidé ve vedení ČSSD, že je potřeba něco podniknout. Proto mluví opět o projektu modernizace. O tom, že chtějí zůstat jen u slov, nasvědčuje poněkud hodně neformální sešlost v Olšance. O projektu modernizace musí vedení přesvědčit v prvé řadě funkcionáře strany v krajích a okresech. Bez nich to nepůjde,“ upozorňuje Paroubek.
To se mělo ukázat již v tom roce 2008, kdy se podařilo udělat některé věci „shora“, ale nejtěžší bylo o potřebnosti změn přesvědčit členskou základnu.
Nejsilnější mezi mladými
V roce 2007 mělo modernizaci ČSSD připravit hned 13 týmů, sám Paroubek prý vedl tým zaměřený na modernizaci značky ČSSD. Pod jeho vedením se podařilo provést patřičné analýzy, zviditelnit tehdy stínové ministry, kteří podávali alternativní návrhy ke krokům vlády, např. na svých blozích, či bylo uskutečněno slavnostní shromáždění ke 130. výročí vzniku ČSSD.
Díky celé řadě změn se podle Paroubka podařilo oslovit mladé voliče, v roce 2008 stranu volila řada mladých lidí - do 30 let. V této skupině byla ČSSD dokonce nejúspěšnější ze všech stran, zato v roce 2013 měla ČSSD mezi mladými voliči jen devět procent. To podle expremiéra ukazuje, jak se strana posunula, či spíše neposunula.
- Celý text Jiřího Paroubka ČTĚTE ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp