„Takže na Karlově náměstí se zase ubere jeden pruh, aby se postavil pruh pro cyklisty,“ upozornil na změnu v dopravě společně s fotografiemi uživatel Twitteru.
Takže na Karlově náměstí se zase ubere jeden pruh, aby se postavil pruh pro cyklisty: pic.twitter.com/QAQ4bJP6l1
— MK (@Krajsicz) September 17, 2021
„Dále byl ubrán jeden z těchto odbočovacích pruhů z Karlova náměstí do Ječné,“ poukázal pak i na další změnu, která může způsobit kolaps na největším náměstí v České republice. To už nyní v dopravní špičce trápí kolony.
Dále byl ubrán jeden z těchto odbočovacích pruhů z Karlova náměstí do Ječné: pic.twitter.com/5gyFCtL6fS
— MK (@Krajsicz) September 17, 2021
„Nutno dodat, že tu přibyl i zpomalovací pás z kostek, což spolu se zúžením zkomplikuje průjezd sanitek, které tu jezdí opravdu často. Byl jsem tu pět minut, a viděl hned dvě zaseknuté houkající sanitky,“ popisuje uživatel a zároveň dodává, že věří, že průjezdnost pro sanitky se zlepší. I tak ale vnímá experimentování s plynulostí dopravy v bezprostředním okolí nemocnice jako nezodpovědné.
„Já nepochopím, proč se na tu cyklostezku neukousne část z Karlova náměstí, které má rozlohu 80 000 m2, ale ukousne se z šestimetrové silnice. A to jsem teda cyklista i řidič v tomhle místě každodenní,“ poznamenal následně v diskusi další uživatel.
já nepochopím, proč se na tu cyklostezku neukousne část z Karlova náměstí, které má rozlohu 80.000m2, ale ukousne se z šestimetrové silnice.
A to sem teda cyklista i řidič v tomhle místě každodenní.
— Ondřej Šnobl (@Ondrej_Snobl) September 17, 2021
Dopravu v Praze má na starosti náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Poslední dobou neslyší pochvalná slova, už jenom proto, že Praha v dopravní špičce často zažívá doslova kolaps. Podle Scheinherrových slov je tolik kritizovaná dopravní situace výsledkem nutných oprav, protože technický stav pražské infrastruktury byl zanedbaný. „Musíme si také uvědomit, že v příštím roce připravujeme rekonstrukci Barrandovského mostu, který nebyl přes 35 let rekonstruován, proto je lépe koncentrovat více rekonstrukcí v letošním roce,“ vysvětluje Scheinherr.
Za špatnou dopravní situaci v Praze je veřejně pranýřován i primátor Zdeněk Hřib (Piráti), kterého k rezignaci vyzval i prezident republiky Miloš Zeman. „Od pana prezidenta to vnímám jako jakousi kampaň před volbami. O Pražany se nikdy nějak nezajímal. Tohle je výkřik, a já to asi víc nebudu komentovat, protože nám jde o správu města a o stav silnic. A to je pro nás zásadní,“ reagoval na slova hlavy státu v minulých dnech Scheinherr.
Za počty cyklostezek si Piráti vysloužili kritiku počátkem srpna – a to od občanské demokratky Alexandry Udženiji. „Zatímco jízda po Praze v autě je kvůli jejich experimentům s Pražany (jako například v Holešovicích u vjezdu do Blanky) noční můrou, nové cyklopruhy vznikají jak houby po dešti. Auto je totiž pro pány a dámy z koalice ‚zlo‘, a jízdní kolo ‚dobro‘. Že je takové uvažování úplně nesmyslné, je jedna věc, důležitější je ovšem, že je často i nebezpečné. Nové cyklopruhy totiž často plní funkci pouze pro PR fotky pana primátora. Vznikají totiž buď nekoncepčně – jako třeba na Plzeňské, kde kvůli zrušení jízdního pruhu neprojely ve špičce sanitky do motolské nemocnice, nebo jsou vyloženě nebezpečné i pro samotné cyklisty – jako třeba na Evropské nebo u sjezdu z Rozvadovské spojky do Bucharovy ulice,“ zmínila tehdy Udženija.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef