V minulých týdnech se na českých železnicích odehrála řada nehod, některé i s obětmi na životech. Společným jmenovatelem těchto událostí je nedostatek financí na české železnici. Díky omezenému rozpočtu je Správa železnic nucena k omezování některých prací, především v oblasti údržby.
Těmto problémům by se mohlo předejít za předpokladu, že Správa železnic dostane ze státního rozpočtu dostatek peněz. Ale těch je stále méně a existuje reálná možnost snížení tempa investic. Je otázkou, jaké kroky Ministerstvo dopravy včele s Martinem Kupkou (ODS) učiní. Právě v létě má dojít k přepracování státního rozpočtu, o kterém informoval v pořadu Otázky Václava Moravce sám ministr financí Stanjura. Ministr dopravy Kupka, Stanjurův spolustraník, má tak ideální možnost pro vyjednání navýšení rozpočtu pro rezort dopravy.
Navýšení rozpočtu Ministerstva dopravy bylo i tématem červnových interpelací v Poslanecké sněmovně. Možné změny rozpočtu sektoru dopravy avizoval sám premiér Fiala na interpelační dotaz poslance Martina Kolovratníka z ANO. Podle premiéra Fialy byla vláda v turbulentní situaci, kdy bylo nutné rozpočet vydat s tím, že projde dalšími změnami. Právě významné snížení rozpočtu Ministerstva dopravy, na které Kolovratník upozorňoval, by mohlo být v rámci přerozpočtování dorovnáno.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.