Proč by měl být právě on generálním ředitelem České televize? „Těch možných odpovědí je víc. Jsem v té branži 30 let, posledních devět let v managementu České televize, v top managementu. Jsem člověk, který rád věci posouvá dopředu, a to nejenom v profesním životě. Nedávno jsem to někomu ilustroval příkladem, že jsou lidé, kteří se nastěhují do bytu, rozestaví nábytek, nebo ještě předtím vymalují a potom tam spokojeně žijí desítky let. A já jsem ten typ, který neustále přemýšlí o tom, jak by to šlo předělat, aby to líp fungovalo v těch aktuálních podmínkách. S tím vším, co o sobě vím a co o mně ví moje okolí, mám pocit, že minimálně těch příštích šest let mám České televizi co nabídnout. Nepochybně ta instituce je v situaci, kdy stojí na řadě rozcestí v mnoha oblastech. Myslím, že do takové doby nejsem úplně špatná volba," řekl.
„Kdybych to měl shrnout do tří oblastí, tak ta první, která je nejvíc ožehavá, je financování té televize. Myslím si, že ta debata o financování obecně médií veřejné služby, začala ze špatné strany. My se teď bavíme za kolik a zatím se vůbec nebavíme, co by měla média veřejné služby v této době lidem v České republice financovat," zmínil svoji nabídku do výběrového řízení Souček. Mířil tím k výši koncesionářských poplatků.
Podle jeho slov je třeba se bavit o tom, za co se utrácí a kolik se utrácí. „Jestli se utrácí hospodárně, nebo jestli ta televize by v následujícím období svým koncesionářům, lépe řečeno poplatníkům, tak jestli by jim neměla nabízet trošku něco jiného, než jim nabízí dneska. Jestli ta představa české společnosti o tom, co by měla televize veřejné služby nabízet, je taková jako ji známe dnes, nebo jestli bychom se neměli někam posunout. Tím se vlastně dostáváme k tomu druhému bodu toho, co bych řekl, že je moje nabídka té televizi oproti současnému stavu. Spousta těch progresivních mediálních domů v Evropě dneska přechází dominantně do digitálního prostředí. Ať už na internet, nebo do mobilních platforem. Především tedy v té oblasti, která je vlajkovou lodí každého veřejného média, to je zpravodajství, publicistika. Myslím si, že i Českou televizi by mělo čekat období, kdy se začneme více zaměřovat právě na tu digitální agendu. A třetí věc je, že i v tom lineárním vysílání, v tom předvýběru dramaturgického vysílání České televize, by měla být odvážnější. Že by neměla tolik sázet na jistotu," řekl.
„Umím si představit, že by Česká televize nemusela tolik nasedat na tu trendovou vlnu krimi seriálů. Těch je všude plno. Já jsem přesvědčený o tom, že i když český divák má velmi rád domácí českou tvorbu, takže i v rámci té české tvorby jsme schopni nacházet náměty, které mají trošku větší přesah než jenom místo činu - a teď si doplňte kterékoliv krajské město. A potom jsem také přesvědčený o tom, že ta odvaha by mohla spočívat v tom nabízet divákům v prime timu špičkové věci, které vznikají okolo nás. V Evropě i jinde na světě. Česká televize je dnes zařazuje, ale zařazuje je v tom pozdním prime timu v nočních hodinách a myslím si, že je to vlastně zbytečné. Myslím si, že bychom mohli divákům ukazovat, že okolo nás vznikají dobré věci," řekl.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef