S inkluzí v českém školství je to prý poměrně složité. Někde se věc podařila, někde ne. „Ale většinou ne, protože školy nejsou připraveny a v podstatě mávnutím proutku bývalá paní ministryně (Kateřina Valachová z ČSSD) odstartovala něco, co nemělo tzv. background, jak se říká, jo. Na papíře byla spousta věcí, ale učitelé nebyli připravení, ředitelé nebyli připravení a peníze někde byly a někde nebyly, takže to bylo takový složitý,“ začal poměrně zostra pedagog.
Měli bychom se zamyslet nad tím, že nemá smysl dávat mentálně retardované děti do běžných kolektivů. Kromě toho máme hyperaktivní žáky, na které pokud není učitel připraven, tak mu v podstatě rozbourají hodinu a nenaučí nikoho nic. Asistenti na to prý nestačí. Je potřeba zapojit do práce speciální pedagogy.
Z toho důvodu by bylo lepší, kdyby se projekt inkluze otestoval na nějakém relativně malém vzorku škol, aby se ukázalo, jak to funguje. Tato myšlenka se však neujala a inkluze byla zavedena plošně. „Já asi myslím, že tohleto bylo ideologicky podbarveno, protože Evropská unie si žádá, abychom inkludovali, což ale není až tak moc pravda, protože tyhlety podmínky si Ministerstvo školství vytvořilo samo, protože do Evropské unie zaslalo akční plán, který ale mohlo napsat poněkud jinak a bylo by to prospěšnější,“ zdůraznil Pilař.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp