Pro cyklisty nebezpečné město. Ale EU Prahu donutí... Cykloaktivista pohrozil před kamerou

24.02.2023 18:00 | On-line

Šéfredaktor Britských listů hovoří s cykloaktivistou Sergiem Almeidou o absenci cyklistické infrastruktury v Praze. Řidiči si prý magistrálu pletou s dálnicí a šikanují cyklisty. V Praze chybí souvislé cyklistické stezky, pro cyklisty je zde nebezpečno. Praha by měla dodržovat evropské směrnice o zklidňování dopravy a znečišťování ovzduší, pokud to dělat nebude, Evropská unie ji donutí, říká Almeida.

Pro cyklisty nebezpečné město. Ale EU Prahu donutí... Cykloaktivista pohrozil před kamerou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Cyklostezky zřejmě propagaci potřebují, jsou totiž poměrně drahé

V 573. díle Britských listů vedl šéfredaktor Jan Čulík rozhovor s portugalským cykloaktivistou Sergiem Almeidou o cyklistické infrastruktuře v Praze. Almeida jezdí každý den do práce z Holešovic, přes magistrálu, až na Pankrác. V posledních dnech se dostal do zpráv kvůli svému pokusu o nakreslení pruhu pro cyklisty na magistrále, kvůli čemuž se dostal do konfliktu s policií.

Na otázku, proč to udělal, odpovídá prohlášením, že magistrála je „dokonalým autodromem“. On se pouze snaží bezpečně dostat do práce, což však kvůli bezohlednosti a šikaně řidičů aut na čtyřproudové magistrále, kterou si většina ještě k tomu plete s dálnicí, není možné. I kvůli tomu nyní jezdí s kamerou a dle jeho názoru to napomáhá k omezení obtěžování. „Mizí 90 procent té šikany,“ říká, ale popírá, že by zveřejněním videí někomu vyhrožoval. Slouží pouze k nahlášení řidičů, kteří kolem něj jezdí v nebezpečné blízkosti a ohrožují ho tím. „Jezdím podle pravidel silničního provozu,“ prohlašuje.

Přílišná blízkost aut a cyklistů podle Almeidy znamená, že se řidiči cítí oprávnění k ježdění, jak se jim zlíbí, a že mají před ostatními přednost. Jednoduše, že podle nich ostatní účastníci dopravního provozu nemají v Praze, jakožto městu zaměřenému na auta, co dělat. „Vypadněte,“ říkají tím podle Almeidy cyklistům. „Chtějí v podstatě ukázat, kdo je tady pánem, a mají pocit, že jim to projde.“

Jan Čulík následně připomíná slova Zdeňka Hřiba, bývalého primátora Prahy, že se Almeida mýlí a v Praze je hodně cyklostezek. Příkladem uvedl podjezd pro cyklisty na Klárově a cyklostezku na nábřeží u Národního divadla. „Jo, asi tři sta metrů. Ano, krásné,“ souhlasí Almeida a pokládá Čulíkovi otázku, kde se dá najít souvislá exkluzivní cyklostezka třeba v Praze 1. Sám si odpovídá, že nikde, žádná tam není, a ať už je za to zodpovědný kdokoliv, kdo má dopravu na starosti, inauguruje vždy jen malé kusy trasy a v Praze 1 je pak pro cyklisty stejně nebezpečno, jako na magistrále.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: luk

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…