V maloobchodním řetězci Lidl ČR se zlevněné zboží nebo zboží v akci označuje obvykle oranžovou cenovkou. Na TikToku se nyní šíří video z jedné z poboček obchodu. Člověk, jenž video natáčí, upozorňuje na skutečnost, že jedna z položek, které obchod prodává, byla označena oranžovou slevovou cenovkou. Pod ní se však nacházela standardní bílá cenovka s originální nezlevněnou cenou a ta byla totožná s cenou, která se zákazníkům měla jevit jako „akční“. Basmati rýže před slevou i po slevě za 34,90 korun.
Vedení Lidlu pro TN.cz poskytlo vysvětlení. Cenovka byla oranžová, protože výrobek měl být zlevněným trvale. „V tomto případě se cena rýže ve stálé nabídce snížila ze 39,90 Kč. Nejedná se o cenu před a po akci. Oranžová barva je použita proto, abychom na novou cenu upozornili,“ vyjasnil Lidl s tím, že po pár týdnech oranžovou cenovku nahradí bílá. Tu si „kolegové v prodejně zřejmě již přichystali“.
Na svém facebooku se k této kauze vyjádřila Agrární komora ČR, která zahraniční obchodní řetězce v Česku dlouhodobě kritizuje. Supermarkety podle komory zdražují více, než jen by nutně musely, dokazuje to na datech od statistiků na příkladu brambor nebo jablek. Vyčítá supermarketům, že na prodeji potravin a na krizi v České republice vydělávají. Jejich „podnákladové výkupní ceny“, za něž potraviny nakupují, jsou pak pro dodavatele některých položek likvidující.
Příspěvek na facebooku reagující na TikTok video z Lidlu začíná tučnými slovy: Není sleva jako sleva. Agrární komora se tím snaží upozornit na tyto prodejní taktiky supermarketů; lidé by měli být uvědomělejší.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luk