Hned v úvodu směřovala na Prouzu otázka, jak Británie podle něj odejde z EU, zda s dohodou, bez ní, nebo jestli vůbec. To podle Prouzy stále nikdo neví, jelikož Mayová není schopna přijít se žádnou pořádnou nabídkou, u které by také zaručila, že ji protlačí britským parlamentem. „Je to, jako když máte proti sobě někoho, kdo říká, že by se nějak chtěl dohodnout, a když se ho zeptáte jak, není schopen dát nabídku, která bude platit,“ uvedl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu.
Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy, v pondělí hovořil o tom, že Brexit problémy přinese, ať už bude s dohodou, nebo bez ní. I přesto podle Prouzy není zcela jedno, jak nakonec Británie odejde. Když odejde s dohodou, tak ve finálním případě nebudou třeba kontroly zboží na hranicích a stále bude jednoduché nějak s Británií obchodovat a jednoduše tam exportovat. Pokud však vypadne Británie bez dohody, tak podle Prouzy vypadnou evropskému rozpočtu poměrně velké příjmy ze dne na den. To ale prý není to nejhorší. „Co bude ještě větší problém, je, že nebudeme schopni české autosoučástky dostat do britské továrny v přesně daný čas, ale možná až o čtyři týdny později,“ uvedl Prouza s tím, že to celý byznys velmi prodraží.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab