První český nákladní automobil na vodík ponese název H2 Tatra

15.09.2021 11:17 | Zprávy

Průmyslově-technologický holding CSG ve spolupráci s dalšími českými firmami se podílí na projektu, jehož cílem je vyvinout a vytvořit nový typ pohonné jednotky. Pokud se to podaří, bude H2 Tatra jedno z prvních vodíkových vozidel svého typu na světě.

První český nákladní automobil na vodík ponese název H2 Tatra
Foto: Czechoslovak Group
Popisek: Czechoslovak Group (CSG)

„Jednání o projektu jsme zahájili vloni. V tomto roce se připravila dokumentace a bylo získáno financování. Vkladem Tatry do projektu je vývoj a výroba prototypového vozidla, dodá podvozek a kabinu a bude zajišťovat integraci všech komponent,“ říká Andrej Čírtek, mluvčí CSG.
 
Vodíkovou Tatru by měl pohánět elektromotor postavený na podvozku z řady Tatra Force. Energii by si však na rozdíl od běžných elektromobilů měla vyrobit sama pomocí palivového článku na vodík. Nová Tatra by měla obstát i v těch nejtěžších podmínkách. „Vozidlo bude primárně určené pro zákazníky v civilním sektoru, například pro těžaře,“ dodává Čírtek. 
 
Tento ekologický způsob dopravy na bázi vodíku začíná být celosvětovým trendem, a to zejména kvůli redukci skleníkových plynů. I česká vláda schválila tzv. vodíkovou strategii, která má podpořit nastartování vodíkového hospodářství v ČR.
 
Vzhledem k tomu, že vodík pravděpodobně sehraje v budoucnu zásadní roli v oblastech paliva, surovin a úschovny energie, bude se strategie dotýkat nejen dopravy, energetiky a chemického průmyslu, ale také občanů, kteří budou zřejmě do budoucna vodíkové technologie stále více využívat. 
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Železný, Hašek i Nerudová. Všichni pobouření Ficovými „třemi fackami“. Létají výhrůžky

18:15 Železný, Hašek i Nerudová. Všichni pobouření Ficovými „třemi fackami“. Létají výhrůžky

Gesto slovenského studenta, který při převzetí ocenění odmítl podat ruku prezidentovi Peteru Pellegr…