Na novou reklamu na produkt Kofola Extra Bylinková si už stěžovalo i několik spotřebitelů. "Předmětná reklama zobrazuje jev, který může být vnímán jako obecně nepřijatelný a neodpovědný," stojí pak podle MF Dnes v rozhodnutí arbitrážní komise rady.
Reklama, kdy učitelka nejprve žáka klasicky u tabule zkouší a následně s ním v kabinetu skončí v objetí, je podle Rady neetická a podrývá důstojnost institutu učitele. Neřídí se prý Kodexem reklamy, podle kterého reklama nesmí obsahovat tvrzení a vizuální prezentace, které by porušovaly obecné normy slušnosti a mravností.
Sama Kofola se ovšem brání, jde prý o nadsázku. "Reklama není samoúčelná a běžný spotřebitel ji rozhodně nemůže vnímat jako reklamu jakýmkoliv způsobem pobuřující, nemravnou, nebo dokonce schvalující neetické chování, protože nadsázka příběhu je zřejmá," nechala se společnost slyšet. Reklama si podle ní přála jen zdůraznit motiv nepodmíněné lásky, na který slyší mladší generace.
Rada nemůže udělovat pokuty nebo jiné sankce, její rozhodnutí je proto spíše jen doporučením.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par