Rozhodoval jsem se srdcem, řekl Ďuriš. A pak se opřel do Dvořáka

29.09.2013 14:17 | Zprávy

Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) se v posledních pár letech nedaří nejlépe. Dluhy podniku narůstají a hrozí, že projde postupnou privatizací. Generální ředitel Dopravního podniku města České Budějovice a pravděpodobný nový ředitel DPP Jaroslav Ďuriš byl hostem pořadu Otázky Václava Moravce.

Rozhodoval jsem se srdcem, řekl Ďuriš. A pak se opřel do Dvořáka
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj Dopravního podniku hl. m. Prahy

V pátek složil svoji funkci ředitel DPP Milan Křístek. Toho v představenstvu nahradil Jaroslav Ďuriš, který se má stát novým ředitelem dopravního podniku. "Proč jsem se rozhodl jít do čela podniku? Bylo to srdce. V Dopravním podniku hl. města Prahy jsem strávil přes 28 let," říká Ďuriš. "Jsem si vědom, že můžu být svědkem postupné privatizace, ale věřím tomu, že k tomu nedojde," dodává.

Podle něj podnik posledních dvanáct let provází jedna katastrofa za druhou. "Od záplav v roce 2002 k různým politickým změnám. Vystřídalo se tam spousta lidí, ale žádný z nich nebyl dopravák," připomíná exšéfa MHD Martina Dvořáka, který byl odborníkem na média. "A vytvořil paradoxně o firmě nejhorší možný obraz," stěžuje si Ďuriš.

Pomohlo by zdražit jízdné

Podle Ďuriše je v dnešní době hlavní prioritou zvýšit příjmy pražskému dopravnímu podniku. "Určitě nejjednodušší cesta je zdražit jízdné. To ale rozhodně není podle mě ta nejlepší," říká s tím, že se dají příjmy nalézt i v jiných oblastech. "Například Středočeský kraj neplatí za domluvenou dopravu částku, jakou má. Nechci to specifikovat, ale jedná se přibližně o desítky milionů korun," přiznává.

Právě přísnější režim pro neplatiče nebo takzvaná "přirážka" k jízdnému v případě, kdy jede pasažér načerno, by měly pomoci dopravnímu podniku znovu na nohy. Čeho se ale Pražané určitě v dohledné době nedočkají, jsou turnikety. "To určitě není momentálně naše priorita. Budeme ale regulovat například množství slev," říká Ďuriš.

Jasno může být již za půl roku

Podle Tomáše Hudečka, primátora hlavního města Prahy, dává magistrát dopravnímu podniku až šestnáct tisíc korun ročně na jednoho pasažéra. "Už nechceme znovu prosit o peníze, ale nemůžu vyloučit, že k tomu dojde," reaguje na slova primátora Ďuriš. A kdy by mělo být jasno, zda dopravní podnik "přežije" své nejtěžší období? "Přibližně za půl roku," dodává Ďuriš.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ane

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hrad ve sporu s tajnými službami. Jde o Vetchého, Foltýna a sbírku na trhaviny

21:34 Hrad ve sporu s tajnými službami. Jde o Vetchého, Foltýna a sbírku na trhaviny

Šéfové českých tajných služeb vyjádřili nespokojenost s kontroverzní sbírkou na plastickou trhavinu …