Na setkání promluvili spisovatel Jozef Banáš, sociolog Petr Hampl, sociolog Jan Keller, spisovatel Benjamin Kuras, politolog Petr Robejšek a ředitel Institutu Václava Klause a arabista Jiří Weigl. Moderátorem byl mediální expert Petr Žantovský.
Sociolog Jan Keller hovořil o strategii pokojného ovládnutí Evropy islamisty. Média a elity dle něho zastávají postoj, že „je lépe mýlit se s Fukuyamou než mít pravdu s Huntigtonem“. Huntigton je podle něj blíže pravdě, jde o cennou pracovní hypotézu použitelnou pro analýzu a navazuje na Maxe Webera a jeho pojednání o civilizacích, dle něhož jsou civilizace určeny náboženstvím.
Černá invaze a kulomety
Pojem střet civilizací dle Kellera použil již v roce 1957 historik Bernard Lewis. Již v roce 1894 napsal francouzský důstojník knihu s názvem Černá invaze s předmluvou Julese Verna, v níž se píše o tom, že muslimové z Afriky se spojují a obsazují Evropu.
V diskusi k tomu Václav Vlk starší dodal, že v této knize se psalo, že „nájezdníky budeme střílet kulomety“.
Dle Kellera platí několik tezí: 1) ne všichni muslimové jsou islamisty a ne všichni Evropané chtějí bránit svou civilizaci, nedochází tedy ke střetu všech příslušníků obou civilizací, 2) evropské náboženství je odzbrojeno a místo něj vládne iracionální dogma multikulturalismu, 3) podrobení Evropy islámem není primárně vojenské.
Pokud jde o bod 1), Institut Montaigne zveřejnil studii, dle níž 40-45 procent francouzských muslimů chce ctít zákony Francouzské republiky před islámem, 25 procent muslimů preferuje islám, ale je ochotno tolerovat bezvěrce a jedna třetina preferuje islám nad zákony republiky. Stále více se radikalizují mladí muslimové. Radikální muslimové jsou buď pragmatičtí, nebo radikální. Islamizaci islámských zemí pomohly dle Kellera invaze USA a Západu. Radikální islamisté páchají terorismus, pragmatičtí islamisté chtějí nadvládu islámu nastolit postupně a nenásilně. Cílem je dobýt území, kde vládl dříve islám, jako například Španělsko, Sicílii či Balkán a potom dobýt celý svět. Podle Kellera jsou nábožensky vlažní muslimové nejohroženější částí populace.
Pokud jde o tezi číslo 2), tak teorie modernizace tvrdící, že dojde k „odkouzlení“ světa, tedy k sekularismu, mimo Evropu byla vyvrácena. V Evropě se střetává islám s Evropou stále více potlačující křesťanské kořeny a nahrazuje je iracionálním dogmatem postmodernismu a multikulturalismu. Keller řekl, že ačkoli je ateista, tak fakt, že Evropa potlačuje své křesťanské hodnoty, konstatuje s lítostí.
Nová levice – Málokdy byly rozhlad a zkáza chváleny tak vznešenými slovy
Vrcholem naší kultury dnes je nechat si obsadit své území cizinci, což je nazýváno „tolerancí“. Multikulturalismus je dle Kellera útokem na evropskou civilizaci zevnitř a je dílem nové levice. Keller se považuje za příslušníka staré levice, která se hlásí k evropské civilizaci. Nová levice nenávidí evropskou civilizaci a všechny tradice, autoritu a řád považuje za útlak. Cílem nové levice je dokonale rozložit společnost. „Málokdy byly rozklad a zkáza chváleny tak vznešenými slovy,“ řekl na adresu neomarxistů Keller.
Neomarxistům jsou imigranti sympatičtí, protože nemají vztah ke kořenům naší civilizace. Jsou nástrojem pro rozklad západní civilizace. Dělníci nerozložili západní kulturu, takže imigranti jsou novým revolučním faktorem, který ji má rozložit. „Dělníci nejsou tak hloupí jako teoretici nové levice, tak přestali novou levici podporovat,“ řekl Keller.
Dle nových levičáků je na straně pokroku cizince vítat a kdo říká opak, ten je fašista, islamofob, rasista a xenofob. Takovéto nálepky vůči odpůrcům komunismu již používala Kominterna za J. V. Stalina.
Diktatura menšin
Dle nové levice má být společenská různost demonstrována veřejně a každá menšina má požadovat svá práva na úkor většiny. Přechodná diktatura má nastolit svobodnou společnost stejně jako diktatura proletariátu. Má existovat diktatura menšin nad většinou, většina nejenže musí tolerovat, musí milovat jinakost. Tyto věci chce nová levice udělat za pomoci tvrdých státních opatření.
Evropská unie v tom též hraje roli. Evropa nemá chránit své dědictví. Projekt EU je založen na distanci od minulosti a tradic a potírání národních zájmů. Muslimové v Evropě nemají národní stát, ke kterému by byli loajální, proto jsou ideálními „euroobčany“. Obrana národní suverenity je neomarxisty označována za národní patologii.
Pokud jde o třetí tezi, tak střet civilizací neprobíhá vojensky. Islamisté mají strategii, kdy používají a) role oběti, kdy se staví do role slabších a ublížených, b) strategii dílčích požadavků, kdy nepoužívají atentáty, ale pokojnou islamizaci (Vyžadování modliteb na pracovišti, trestání kritiky islámu, kvóty pro muslimy v médiích, veřejné správě, politice. Někteří francouzští policisté muslimové dokonce bojovali za ISIS), c) pokojné ovdlánutí a budování paralelní společnosti.
Pokojná islamizace
K největší islamizaci dle Kellera dochází posledních sedm až 15 let. Například na pařížských předměstích vládly imigrantské gangy. Proti nim vystoupili imámové a nabídli francouzské policii islámské bojůvky, které se s nimi vypořádají. Kolem mešit vznikají muslimské instituce, které se označují za mluvčí všech muslimů v oblasti, aniž by o to všichni muslimové stáli. Státní orgány potom berou tyto instituce za reprezentanty všech muslimů a ustupují jejich požadavkům. Tyto instituce požadují od státu příspěvky na „osvětovou činnost“. Umírnění muslimové se stěhují pryč ze čtvrtí ovládnutých islamisty.
Islamisté požadují kurzy islámu v prostorách budov města s poukázáním, že v jiných prostorách se konají kurzy jógy a podobně. Imám a muslimské nadace fakticky řeší problémy místo sociálních pracovníků, se kterými muslimové nekomunikují a považují je za agenty nenáviděného franouzského státu. Sociální pracovníci, aby vyšli muslimům vstříc, tak jim dávají potvrzení na sociální dávky, na které nemají nárok.
Vzniká paralelní společnost a muslimové odhlašují děti ze státních škol a dávají je do soukromých muslimských, které jsou sponzorovány islámskými zeměmi. Policisté byli lynčováni, když požadovali zákaz zahalování daný zákonem. Dostali tedy příkaz, aby nevyžadovali dodržování zákona. Toleruje se polygamie i to, že muslimové nemají řidičské průkazy. Kázání v mešitách nikdo nekontroluje. Vysoký důstojník četníků, když na to poukazoval, byl vyhozen.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík