Ťok v úterý před členy hospodářského výboru řekl, že pozměňovací návrh je reakcí na dění v OKD. Při privatizaci firmy byla vyvedena na dceřinou společnosti poměrně velká část vleček, která obsluhuje uhelné doly, a bez zabezpečení přístupu třetích stran by vznikla monopolní situace, kdy by jiná společnost nemohla vyvézt uhlí z dolů, uvedl.
Novela v podobě schválené Sněmovnou uvádí, že vlečka je veřejně přístupná, pokud není součástí areálu využívaného v těžebním, zpracovatelském nebo energetickém průmyslu. V pozměňovacím návrhu se navrhuje rozšířit podmínky, za nichž je provozovatel veřejně nepřístupné vlečky povinen umožnit přístup dopravcům. Půjde například o manipulační místa, jejichž vlastník je odlišný od vlastníka nebo provozovatele vlečky.
Novela drážního zákona také řeší přidělování kapacity na dráze, nově upravuje postup provozovatele dráhy při jednání s dopravci o přístupu k drážní infrastruktuře pro účely tvorby jízdního řádu. Stanoví také, že stavba dráhy celostátní, regionální, tramvajové, trolejbusové nebo metra je veřejně prospěšnou. Má pomoci hlavně městům při výstavbě nových linek hromadné dopravy.
Novela především reaguje na zákon, který zřizuje nový Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře. Tento úřad bude mít za úkol hlídat rovný přístup státu při přidělování kapacity jednotlivým dopravcům na přeplněných železničních tratích nebo chránit spoje objednané a financované z veřejných peněz proti komerčním linkám. Na starosti bude mít i přístup k letecké infrastruktuře.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk