České dráhy si pronajaly francouzský vlak TGV. Prý proto, aby Čechům, Moravanům a Slezanům ukázaly budoucnost. Za pět dní pronájmu vlaku České dráhy zaplatí 9 milionů korun.
Jenže to má háček, Model TGV, který byl k vidění i na brněnském, výstavišti, je 40 let starý. Když to vyšlo najevo, lidé si na sociálních sítích začali tropit žerty, že je to zajímavá ukázka české budoucnosti, když je to vlak starý 40 let.
„Píše se rok 1981 (narodil jsem se až v 83) a TGV dosahuje rychlosti 380 km/h… je rok 2022 a dozvídám se, že něčím podobným se svezu možná za 9 let aj u nás,“ napsal k tomu jeden z uživatelů twitteru.
A jako by to nestačilo, nakonec cesta vlaku skončila neslavně. Stroj musel zamířit na opravu. Informovala o tom Česká televize, odborné podrobnosti dodal server zdopravy.cz.
„Při přesunu z Brna do Jihlavy došlo k závadě na spojovacím voze, k němuž je lokomotiva připojená. Tím se aktivovalo nouzové brzdění,“ vysvětlil pro iDnes.cz mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Při nouzovém brždění došlo k obroušení kol, která musela být opravena v depu. České dráhy ujišťují, že souprava by mohla odjet i bez této opravy, ale nemohla by dosahovat maximální rychlosti.
Ještě poklepat na kopýtka a už se může vydat na dalekou cestu zpět do Francie. #TGVCESKO #CeskeDrahy #depo #Praha #ONJ #soustruh pic.twitter.com/ftp4b02Ko8
— České dráhy, a.s. (@ceskedrahy_) June 11, 2022
„Aby vlak TGV nemusel při své zpáteční cestě jet nižší rychlostí, zastavil na odstavném nádraží v Praze, kde prošel servisem, aby mohl svou standardní rychlostí pokračovat zpět do Francie,“ dodal.
- Další informace naleznete zde
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.