Šichtařová: Czexit? Už vidím cestu

15.06.2020 9:47 | Zprávy

Zelené problémy mohou za to, že jsou na tom automobilky tak bídně. Itálie může mít zaječí úmysly. Není tu politická vůle nechat krizi proběhnout. Tyto a podobné názory odhalila Markéta Šichtařová v druhé části interview na Kupředu do minulosti. A mluvila i o drolení Evropské unie a o tom, co se může stát, když se krize nenechá proběhnout.

Šichtařová: Czexit? Už vidím cestu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ekonomka Markéta Šichtařová

I v druhé části rozhovoru se ekonomka Markéta Šichtařová věnovala nadcházející ekonomické krizi. Zejména jak zasáhne Česko, ve kterém je automobilová výroba velmi důležitým odvětvím. Znovu zopakovala, že cesta z krize nevede přes maskování jejích projevů.

Zdůraznila, že problém automobilového průmyslu není jen cyklický. Ale že v Evropě se na něj v době růstu (dle Šichtařové umělého) nabalovaly další nároky. „Vymysleli jsme si zelené problémy. A začali jsme si zcela programově likvidovat naše automobilky. Výsledkem bylo, že v době, kdy jsme mohli vyrábět celkem levně, a automobilky si mohly připravit nějaký polštář na horší časy, tak místo toho v té době vyráběly draze, a hledala se řešení, která byla nefunkční a s největší pravděpodobností byla zcela zbytečná.“

Doplnila, že se díky koronaviru přišlo na to, že emise NOx rostou či stagnují, takže zákazy dieselů ve městech byly zbytečné. „Tyto zákazy dieselů ve městech ovšem vedly k tomu, že automobilky měly problémy vyrábět diesely a obecně spalovací motory, a místo toho soustředily obrovské finanční částky na to, aby vymýšlely buď vodíkové, nebo ještě spíše elektrické motory, což vedlo k tomu, že tyto automobilky jsou dneska oslabené. Kdyby oslabené nebyly, tak by s největší pravděpodobností krizi zvládly s daleko větší grácií, než jak ji zvládají teď,“ prohlásila ekonomka.

Dodala, že následkem toho by auta nebyla tak drahá a lidé by se tolik nezdráhali je kupovat. „Ovšem kdo jiný, než blázen by dneska koupil spalovací motor, protože za prvé není zjevné, kdy skončí krize – a za druhé není zjevné, zda až krize skončí, bude smět koupené auto používat, jestli mu nějaký zelený politik, případně Gréta, toto auto nezakážou používat. A kupovat elektroauto, když je tak drahé a nepoužitelné? Tak to asi ne,“ definovala problémy, kterým automobilky v Evropě čelí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: kas

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

16:55 „Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

Že je klobása na adventních trzích za 120 korun, si už tak nějak zvykáme. Dvě deci svařáku za 60 mož…