Vyprodané jsou i další spoje. „Společnost proto některé vlakové soupravy posílila," řekl v pondělí mluvčí dopravce Aleš Ondrůj.
„Vagóny prošly důkladnou rekonstrukcí, jsou klimatizované, u každé sedačky je zásuvka na elektřinu, připojení na internet. Stevardka rozdává kávu, vodu a noviny," popsal reportér Radiožurnálu.
Internet a noviny vždy
Českým drahám chce RegioJet konkurovat také poskytovanými službami. Kvůli tomu prošly stevardky náročným výběrovým řízením, ve kterém se zkoumaly jejich psychologické a jazykové předpoklady. „Cestujícím budou pokaždé nabízet bezplatné bezdrátové připojení k internetu a zdarma denní tisk a nápoje," připomněl k tomu Radiožurnál.
Cena základního jízdného koupeného buď ve vlaku, nebo na nádraží, se vyšplhá u RegioJetu na 420 korun. U Českých drah je to o 18 korun více. S kreditní jízdenkou zaplatí cestující u RegioJetu 230 korun, u Českých drah s In-kartou 329 korun, informoval rozhlas.
Šíp: České dráhy se budou muset přizpůsobit
Podle bývalého ředitele Českých drah Emanuela Šípa, se dráhy budou muset přizpůsobit, aby mohly v konkurenci obstát.
„Určitě se pokusí zvednout kvalitu. Na jednu stranu budou chybět prostředky, na druhou to, čím je možné posloužit zákazníkům, není to nejdražší, co na železničním byznysu existuje," řekl rádiu Šíp.
V prosinci by na železnici měla prorazit i další soukromá firma LeoExpress. Šíp se ale zahlcení českého železničního trhu neobává.
„Právě v době, kdy stát řeší úplně jiné problémy, jsou soukromí investoři jediní, kteří mohou na železnici přinést peníze," dodal v rozhovoru pro rozhlas bývalý ředitel Českých drah.
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb