Šíp: České dráhy budou muset zvednout kvalitu. Na koleje vyrazily první RegioJety

26.09.2011 10:22 | Zprávy

Na hlavní železniční trať spojující Ostravu s Prahou dnes poprvé vyjel spoj konkurující Českým drahám. Denně budou jezdit tři spoje RegioJetu každým směrem. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav a 18 spojů denně. "Ve vlaku je klimatizace, připojení na internet a stevardka tu rozdává kávu, vodu a noviny," popsal reportér Radiožurnálu. Dráhy budou nyní muset zvednout kvalitu, připomněl pak bývalý ředitel ČD Emanuel Šíp.

Šíp: České dráhy budou muset zvednout kvalitu. Na koleje vyrazily první RegioJety

Monopol státních drah definitivně končí. Na trasu Havířov - Praha se totiž v podnělí ráno vydal první žlutý rychlík soukromého podnikatele Radima Jančury. Jak připomněl Český rozhlas, souprava RegioJet byla vyprodaná. Z Havířova na Karvinsku vyrazila v 05:20 a do hlavního města dorazila podle jízdního řádu v 09:34.

Vyprodané jsou i další spoje. „Společnost proto některé vlakové soupravy posílila," řekl v pondělí mluvčí dopravce Aleš Ondrůj.

„Vagóny prošly důkladnou rekonstrukcí, jsou klimatizované, u každé sedačky je zásuvka na elektřinu, připojení na internet. Stevardka rozdává kávu, vodu a noviny," popsal reportér Radiožurnálu.

Internet a noviny vždy

Českým drahám chce RegioJet konkurovat také poskytovanými službami. Kvůli tomu prošly stevardky náročným výběrovým řízením, ve kterém se zkoumaly jejich psychologické a jazykové předpoklady. „Cestujícím budou pokaždé nabízet bezplatné bezdrátové připojení k internetu a zdarma denní tisk a nápoje," připomněl k tomu Radiožurnál.

Cena základního jízdného koupeného buď ve vlaku, nebo na nádraží, se vyšplhá u RegioJetu na 420 korun. U Českých drah je to o 18 korun více. S kreditní jízdenkou zaplatí cestující u RegioJetu 230 korun, u Českých drah s In-kartou 329 korun, informoval rozhlas.

Šíp: České dráhy se budou muset přizpůsobit

Podle bývalého ředitele Českých drah Emanuela Šípa, se dráhy budou muset přizpůsobit, aby mohly v konkurenci obstát.

„Určitě se pokusí zvednout kvalitu. Na jednu stranu budou chybět prostředky, na druhou to, čím je možné posloužit zákazníkům, není to nejdražší, co na železničním byznysu existuje," řekl rádiu Šíp.

V prosinci by na železnici měla prorazit i další soukromá firma LeoExpress. Šíp se ale zahlcení českého železničního trhu neobává.

„Právě v době, kdy stát řeší úplně jiné problémy, jsou soukromí investoři jediní, kteří mohou na železnici přinést peníze," dodal v rozhovoru pro rozhlas bývalý ředitel Českých drah.

Čtěte také:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olb

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Máslo za 70 Kč, jenže s rakouským platem. „Jezdí sem Ukrajinci, berou je za Čechy.“

4:44 Máslo za 70 Kč, jenže s rakouským platem. „Jezdí sem Ukrajinci, berou je za Čechy.“

„U nás šílenství, tady pohoda,“ komentoval nám poloprázdné parkoviště před supermarketem v rakouském…