Sobotka s Ťokem pochválili ČD za zvládnutí kalamity. Přesto měli připomínky

05.12.2014 17:10 | Zprávy

Po jednání o Českých drahách společně vystoupili před novináře premiér Bohuslav Sobotka, ministr dopravy Dan Ťok a generální ředitel ČD Pavel Krtek. Hovořili zejména o zvládnutí kalamity, kterou na začátku týdne způsobilo počasí, když zastavilo železniční dopravu. Shodli se na potřebě aktualizovat krizové plány a výrazně zlepšit informovanost cestujících.

Sobotka s Ťokem pochválili ČD za zvládnutí kalamity. Přesto měli připomínky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dan Ťok s Bohuslavem Sobotkou

Premiér poděkoval zaměstnancům Českých drah, kteří se zasadili o to, aby dopad kalamity na cestující byl co nejmenší. „Nepochybně tato velká kalamita ukázala, že bude nutná analýza krizových postupů. Děkuji zejména za to, že dráhy většinu cestujících dostaly do vlakových nádraží během několika hodin,“ uvedl Sobotka. Podle něj celorepublikové ochromení dopravy mrazem ukázalo, že dráhy mají dostatek dieselových lokomotiv, které byly použity na odtažení souprav z tratí. Premiér také uvedl, že mediálně nevyzněla snaha Českých drah zvládnout kolaps dobře, přesto jejich postup ocenil. Zdůraznil, že děkuje všem za nasazení, s jakým nebývalou kalamitu zvládli.

Při ledovkové kalamitě v tomto týdnu České dráhy nedostatečně komunikovaly s cestujícími a Správou železniční dopravní cesty. Musí se to zlepšit, shodl se při dnešním jednání premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) s novým ministrem dopravy Danem Ťokem a generálním ředitelem dopravce Pavlem Krtkem. Podle Ťoka mají České dráhy i SŽDC sice krizové plány pro podobné situace, ale každý funguje jinak.

Nový ministr dopravy Dan Ťok popsal, jak mimořádně rozsáhlé bylo ochromení drah počasím, a zdůraznil, že někteří smluvní partneři pro případ potřeby náhradních spojů odmítli kvůli riziku vyjet. Nejrychlejší a nejbezpečnější prý bylo vyčkat na odtažení vlaků. Jen 3 ze 120 totiž byly bez proudu a vytápění. I Ťok děkoval zaměstnancům za zvládnutí kalamity, podle něj se předpokládalo, že její vyřešení bude trvat mnohem déle. „Všichni udělali spoustu práce. Já vidím akorát, že musíme zlepšit komunikaci s cestujícími. Měli jsme jim umět lépe vysvětlit, že pro ně je nejlepší vyčkat ve vlaku a rozhodně neopouštět soupravy,“ tvrdil Ťok.

Generální ředitel ČD Pavel Krtek před novináři zopakoval, že společnost udělala vše, co bylo v jejích silách, aby zajistila bezpečnost a dopravu pro cestující. „Nyní můžeme přemýšlet, co se dá zlepšit. Určitě budeme aktualizovat krizové plány a zlepšíme informovanost cestujících,“ přislíbil.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: dkr

Martin Exner byl položen dotaz

Zase to EURO

Žijete vůbec v realitě? Nemyslíte, že je teď přijetí Eura tak důležité? Důležitější než třeba to, jak špatně si vede naše ekonomika a jak mizerné jsou u nás mzdy? Že řada lidí žije od výplaty k výplatě a nemá šanci si něco našetřit? Jestli vám tak vadí poplatky bankách, když platíte v cizině kartou,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kam se nacpal Ondřej Vetchý komunistovi? Už je mi protivnej, vzkazuje Jan Schneider

10:14 Kam se nacpal Ondřej Vetchý komunistovi? Už je mi protivnej, vzkazuje Jan Schneider

Analytik a signatář Charty 77 Jan Schneider se vysmál herci Ondřeji Vetchému a naznačil, kam přesně …