Česko slaví narozeniny a vláda k tomu připravila kampaň, která běží od 6. února do 19. března.
„V průběhu třiceti let jsme prošli i řadou emotivních a náročných zkoušek, ale dokázali jsme je zvládnout. Občané naší země projevili obrovské odhodlání, sounáležitost a solidaritu,“ uvedl Pavel Lupjan, vedoucí Oddělení strategické komunikace Úřadu vlády ČR.
Fotografie a videa, která zachycují významné okamžiky Česka, jako např. zvolení Václava Havla prezidentem či vítězství na zimních olympijských hrách v Naganu v roce 1998. Slavné okamžiky jsou zachyceny na fotografiích a videích zakoupených ve fotobankách.
I kvůli nim bude podle informací serveru iDNES.cz stát tato kampaň 9,5 milionu korun a Lupjan dal najevo, že je to podle něj v pořádku.
„V žádné fázi procesu přípravy a tím pádem ani v objednávce nebylo definováno ani požadováno, že se má ze strany dodavatele jednat o originálně natočené záběry. Vzhledem k tomu, že některé spoty mají významnou vazbu do historie - živelné pohromy, vstup do NATO a další - je část záběrů autentických z archívu ČT a část může pocházet z databanky,“ uvedl na dotaz iDNES.cz.
Třeba dvojice důchodců, která při procházce v parku oslavuje Česko jako jednu z nejbezpečnějších zemí na světě, pochází ze hraničí a v minulosti na stejné fotografii propagovala turistiku. Dvojice stavbařů zahloubaná nad projektem, která má připomínat rozvoj českého stavebnictví, se objevila za mořem v reklamě na stavařský program jedné americké vysoké školy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.