Pane starosto, co říkáte na výsledek voleb do sněmovny? ODS skončila s nejhorším výsledkem v historii voleb do sněmovny. Co to podle vás znamená pro stranu do budoucna?
Výsledek voleb není pro ODS příjemný. Stalo se to, co již signalizoval vývoj na naší politické scéně. ODS se odcizila svému programu a důsledkem je současný stav. Dovolím si říct, že před volbami do Poslanecké sněmovny bych jen stěží našel skupinu potenciálních voličů, kteří se necítili naší politikou poškození. Zjednodušeně řečeno, sklidili jsme to, co jsme zaseli.
Myslím, že do budoucna je třeba stranu očistit, a to ne pouze kosmetickými úpravami. Radikálně nominovat kvalitní, nepoškozené osobnosti s pravicovým zázemím. Bez chytračení a manipulací vůči voličům. Náš volič je inteligentní a neodpouští. Máme poslední šanci.
Byť také za stranu kandidovala řada komunálních politiků, vy osobně jste mezi nimi nebyl. Neměl jste ambice kandidovat? Proč? A jaké jsou tak vaše politické priority do budoucna? Chtěl byste příští rok obhájit mandát starosty? A neobáváte se dopadů současné krize ODS i na komunální volby v příštím roce?
Při kandidatuře do krajských voleb jsem měl určité pochybnosti vůči způsobu, jakým jsme přistupovali ke kandidátkám. Výsledek voleb mě pak jen utvrdil v mojí úvaze. Z toho také potom vyplynulo moje rozhodnutí nekandidovat do Poslanecké sněmovny a soustředit se na komunální volby. Tímto také odpovídám na otázku, zda budu kandidovat v komunálních volbách. Odpověď zní ano. Na jaké pozici v tomto okamžiku ještě ale nemám jasno. Obavy z komunálních voleb z pohledu ODS nemám. Znám mnoho svých kolegů, kteří jsou kvalitní a nezatížení minulostí a mohou pro naše města mnoho udělat. Chce to důkladné „PR“ a správné osobnosti.
Problémem nejen Dačic, ale celého Jihočeského kraje je doprava. Jihočeský kraj je jeden z posledních, který nemá přímé dálniční spojení s Prahou. Letos byl ale na konci června otevřen pětadvacetikilometrový úsek dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Rusnokova vláda také přislíbila peníze na dostavbu i v příštím roce. Domníváte se, že se ji tak i přes komplikace které se na některých místech neustále vyskytují, podaří dokončit včas? Šlo jim také podle vašeho názoru předcházet? A co si od dálnice slibujete?
Že na jih Čech dosud není dálniční spojení, je vůči tomuto regionu velmi nefér. Tvářit se, že je u nás na jihu krásně a nedat regionu možnost se rozvíjet, je nepřijatelné. Zavání to teorií podivného x-centrismu.
Co slíbila Rusnokova vláda, je jedna věc, důležité bude, jak se k tomu postaví vláda nová. Časový harmonogram a jeho plnění na stavbách je všude stejný. Nezáleží na tom, zda se jedná o dálnici nebo rodinný dům. Důležitá je připravenost stavby. Jestliže tam nebylo vše dojednáno a vypořádáno (dojednat se dá vše), potom se dostaví výsledek takový, jaký je. Dálnice do jižních Čech je zásadní, velmi potřebná věc. Bohužel z našeho města je na tuto dálnici podstatně delší trasa než na stávající D1 (Jihlava).
S odlehčením především nákladní dopravy by měl městu ale pomoci především dlouho plánovaný obchvat města. Jak to s projektem aktuálně vypadá?
Naše město je obec s rozšířenou působností. Je tedy střediskem regionu. S tím souvisí také problematika dopravy, a to především nákladní. Za současného stavu se přibližujeme dopravnímu kolapsu.
Momentálně posuzuje budoucí investor JčKU v Českých Budějovicích dvě navržené studie po linii „EIA“. Následně po linii „SEIA“. Toto vyhodnocení by mělo skončit do poloviny roku 2014 zapracováním do zásad územního rozvoje kraje. Dále následuje standardní postup při stavebním řízení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kateřina Synková