Štědrovečerní zprávy jsou o ničem. Lidé je ale přesto musí vidět

24.12.2010 11:33 | Zprávy

Jedno z doporučení lidem hodlajícím strávit vánoční svátky u televizních obrazovek zní, aby se vyvarovali sledování zpráv. Jednak se nic nedozví, protože se nic neděje, jednak jsou laděny příliš sentimentálně a někdy až vtíravě. Přesto si je miliony diváků ujít nenechají.

Štědrovečerní zprávy jsou o ničem. Lidé je ale přesto musí vidět

Především pohádky, osvědčené filmy a sem tam nějaké novinky jsou tím, na čem během Vánoc tuzemské televize ve svých programech staví. Zdálo by se, že zpravodajské pořady se nutně musejí stát popelkou, která do slavnostní atmosféry svátečního období vůbec nezapadá. Ale ve skutečnosti zažívají úspěch podobně jako Popelka třeba v podání Libuše Šafránkové.

Vysokým číslům sledovanosti televizních pořadů o vánočních svátcích nahrává především to, že Vánoce tráví doma více než 80 procent Čechů, zatímco evropský průměr se jen těsně přehoupne přes polovinu. A tři čtvrtiny Čechů si nedovedou toto období vůbec představit bez televize. Z toho profitují jak zábavné pořady, tak i zpravodajství.

Na vánoční zprávy na Nově bylo zvědavo téměř tři a půl milionu diváků

Z údajů ATO Mediaresearch zpracovaných pro ParlamentníListy.cz společností MÉDEA RESEARCH za tři vánoční dny v letech 2004 až 2009 doslova září údaj 3 488 000, z něhož plyne, že 26. prosince 2004 se na Televizní noviny TV Nova večer od půl osmé dívalo bezmála tři a půl milionu diváků.

I když konkurence dalších televizí a internetu zájem o zpravodajství tří hlavních domácích televizí postupně trochu snižuje, přesto se Nova v minulém roce chlubila 25. prosince sledovaností Televizních novin téměř tří milionů diváků (2 846 000), televize Prima o den později přivítala u svých zpráv přes milion diváků (1 019 000) a na Události na ČT1 bylo týž den zvědavo 988 tisíc diváků.

Na Štědrý den se při konkurenci svátečních filmů zprávy ani nevyplatí

Ze tří vánočních dnů se diváckému zájmu o zpravodajství vymyká jen Štědrý den. Je to dáno především tím, že jsou zprávy jen několikaminutové a v brzkých, rok od roku se měnících časech, ale také tím, zda nejdou proti nějakému filmovému taháku konkurence. Prima si sáhla se zprávami na dno na Štědrý den roku 2008 (219 tisíc diváků), stejně jako ČT1 (260 tisíc), zatímco Nova zažila štědrovečerní minimum v roce 2006 (1,11 milionu).


Čtěte také:


FotoKoláž: hns

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…