Volební lídr ODS Jan Zahradil sám říká, že voliči, kteří chodí k evropským volbám, jsou specifická skupina. „Zpravidla hodně využívají elektronická média a jsou často na sociálních sítích. Tím pádem se tam dá oslovit velké množství lidí,“ je si vědom Zahradil s tím, že jsou jednou ze stran, která se k digitální ofenzivě otevřeně hlásí. „Eurokampaň bude mít tuto složku velmi silnou,“ míní.
Za pravdu mu dává Pavel Šaradín, politolog a poradce předsedy vládní ČSSD Jana Hamáčka. „K evropským volbám chodí aktivnější lidé, kteří se zajímají o veřejné dění. Je zřejmé, že ČSSD bude v kampani se sociálními sítěmi pracovat,“ uvedl. Intenzivní internetovou kampaň povedou i další strany.
Čechy obecně eurovolby příliš nelákají. To potvrzuje i skutečnost, že před pěti lety přišlo k urnám jen osmnáct procent lidí, kteří mohli volit. Faktem je, že ten, kdo k volbám přijde, se o dění v Evropské unii skutečně zajímá. Jedná se především o vzdělanější voliče, kteří se rekrutují z větších měst.
„K eurovolbám mnohem častěji chodí silně motivovaní lidé, pro něž evropská, potažmo mezinárodní agenda představuje významné téma. A tedy zásadní impulz k volební účasti,“ potvrzuje i politolog Daniel Kunštát z pražského Cevro institutu. Eurovolby se v Česku uskuteční v pátek 24. a v sobotu 25. května.
Původní zdroj ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab