KDU-ČSL, která v minulých parlamentních volbách vypadla ze sněmovny, chce v podzimní kampani investovat mezi 12 a 15 miliony korun. Lidovci si hodlají vzít půjčku na 10 milionů. Strana NS-LEV 21 plánuje utratit miliony až desítky milionů, vyplývá z informací ČTK.
Kromě 65 milionů na kampaň před krajskými a senátními volbami chce ODS dalších 15 milionů vydat na klání předcházející přímé volbě prezidenta republiky, do níž občanští demokraté nominovali svého člena Přemysla Sobotku. Někdejší předseda Senátu a nynější místopředseda horní komory má být jednou z hlavních tváří podzimní kampaně.
ČSSD znovu volby pojímá jako referendum o vládě
Nejsilnější opoziční strana ČSSD se podobně jako v roce 2008 snaží těžit z toho, že ODS vede nepříliš populární vládu. Sociální demokraté opět krajské volby prezentují jako referendum o pravicové vládě.
Strana plánuje v kampani více než 1000 setkání s občany. Velkých mítinků má být na 150. Pokud se levici podaří v podzimních volbách uspět, je šance na pád vlády a předčasné parlamentní volby, míní předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
STAN a VV investují hlavně do krajských voleb. TOP 09 vyčlení miliony na senátní kampaň
Vládní TOP 09 a STAN plánuje, že před volbami utratí celkem 34 milionů. Na krajskou kampaň bude určeno 28 milionů, šest milionů korun strana vydá na senátní kampaň. Další peníze mohou ještě dodat samotné regionální organizace. Kampaň strany má být kontaktní a zaměřená na konkrétní krajská témata, například na snahu o jejich průhledné hospodaření.
Věci veřejné se soustředí hlavně na krajské volby, jejich kampaň bude záležet na krajských sdruženích. "Formy a rozpočty kampaní jednotlivých krajů jsou v kompetencích příslušných krajských rad. Kampaně se snažíme dělat efektivně a hospodárně, suma se pohybuje v řádu jednotek miliónů," sdělil ČTK volební manažer VV Filip Klasna.
KSČM investuje do krajských i senátních voleb po pěti milionech
Opoziční komunisté vyčlenili na předvolební propagaci deset milionů. Částku rozdělí rovným dílem mezi krajské a senátní volby, uvedl první místopředseda KSČM Petr Šimůnek. Podle místopředsedy Jiřího Dolejše mohou další peníze dodat krajské organizace strany.
Na podzimní volby se chystají i národní socialisté NS-LEV 21, které vede předseda Jiří Paroubek. Podle něj chce strana v kampani utratit miliony až desítky milionů. Strana má inzeráty v médiích i volební billboardy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe