Svobodní rozjeli kampaň proti zákazu aut se spalovacími motory
09.06.2023 13:55 | Ze sítí
MONITORING SÍTÍ V roce 2026 má Evropská unie definitivně hlasovat o detailech již jednou schváleného zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory. Podle předsedy Svobodných Libora Vondráčka nesmíme tento čas promarnit a dokud je to možné, budou se Svobodní snažit tento zákaz zastavit. I proto v těchto dnech spustili celorepublikovou kampaň, kterou chtějí na tuto programovou prioritu upozornit.
reklama
„Zákaz prodeje aut se spalovacím motorem může radikálně snížit konkurenceschopnost českého hospodářství a ohrožuje statisíce pracovních míst nejen v automotive průmyslu. Navíc z osobního auta se stane luxus, zákaz znepřístupní auta pro běžné lidi, protože si je nebudou moci dovolit. Povede k razantnímu poklesu životní úrovně občanů ČR. Zdraží nejen osobní ale i jiné druhy dopravy, což se promítne do cen všeho, co se dnes vozí po silnici,“ vylíčil základní argumenty Libor Vondráček, předseda Svobodných.
Podle Vondráčka tento chystaný unijní krok navíc podpoří další vylidnění venkova, kde dnes bez auta lze jen těžko fungovat. „EU tak způsobí snížení možnosti mobility lidí za prací, což celkově zpomalí ekonomiku a omezí možnosti výkonu svobody pohybu,“ je přesvědčený Vondráček, podle kterého zákaz jednoho druhu aut brání v rozvoji všech technologií a hledání toho nejefektivnější řešení, např. nejnovější klasické motory mají stále menší spotřebu. „V neposlední řadě takový zákaz nás přibližuje totalitním režimům, protože podobné zákazy se hodí do totalitní, nikoliv svobodné společnosti,“ dodal Vondráček.
Podle Svobodných navíc by přechodem pouze na elektromobily zásadním způsobil zvýšení naši surovinovou a technologickou závislost na Číně. „Pozitivní efekt pro přírodu je přinejmenším sporný. Výroba elektromobilů a jejich baterií zvýší emise jinde ve světě. Likvidace baterií představuje problém pro recyklaci a nakládání s odpadem. Ani elektromobily rozhodně nebudou bez emisí. Způsobí to velké výkyvy spotřeby energie a ani dvojnásobná kapacita přenosové sítě nás možná neuchrání před black-outy,“ je přesvědčený lídr Svobodných pro nadcházející evropské volby.
Vondráček také upozornil na to, že pro pohon elektromobilů bude potřeba budovat nové elektrárny a často i otevírat již zavřené uhelné. „Dle současných technologií by nahrazení aut elektromobily vedlo k vytěžení některých prvků na naší planetě a nutnosti zahájit těžbu na jiných planetách,“ dodal Vondráček.
Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.