Stále úspěšnější kopřivnická automobilka oznámila své ambiciózní plány do budoucna. Ty se týkají zejména expanze do Jižní Ameriky. V Brazílii chce vybudovat výrobní závod, který by produkoval vozy Tatra pro tamní trh.
reklama
Kopřivnická společnost, která v červnu oslavila 170.výročí své existence, za minulý rok vyrobila téměř 1200 nákladních a speciálních vozů. Na export mířilo 60 procent z nich.
„Pro rok 2021 plánujeme srovnatelný objem výroby a prodejů jako v roce 2020. Neustále rozšiřujeme portfolio zákazníků a projektů tak, abychom tohoto cíle dosáhli,“ říká Pavel Lazar, generální ředitel a předseda představenstva Tatra Trucks.
Rozvíjející se podnik, patřící do impéria CSG Michala Strnada, se specializuje zejména na projekty v obranném průmyslu. Pokrývá nejen strategické zakázky pro českou armádu, ale míří i na sousední trhy, zejména slovenský a polský. Zde vzniká společný projekt s výrobcem Huta Stalowa Wola na výrobu obrněného vozidla s podvozkem Tatra 4x4, který by využívala polská armáda.
Tatra nedávno také projevila zájem o závod výrobce autobusů a nákladních automobilů MAN v hornorakouském městě Steyr. MAN, který je dceřinou firmou společnosti Volswagen, chce do roku 2023 propustit až 9500 zaměstnanců, tedy více než čtvrtinu všech zaměstnanců.
Velký úspěch zaznamenala Tatra v Německu, kde získala významnou referenční zakázku na dodávku 41 speciálů Tatra Force 4x4 pro hasičské jednotky spolkové země Braniborsko. Podle mluvčího společnosti Andreje Čírtka se jedná o mimořádnou událost, protože konkurence na německém trhu je obzvláště silná.
Navzdory pandemii, která zasáhla i automobilový průmysl, Tatra žádný propad nezaznamenala. Ačkoliv většina evropských automobilek musela na čas přerušit výrobu, nezastavila výrobu ani na jediný den. „I když ještě nezveřejňujeme hospodářské výsledky, můžu říci, že se nám díky zavedeným organizačním opatřením a oboustranně vstřícné spolupráci se všemi obchodními partnery povedlo nejen zajistit výrobu bez přerušení, ale i překročit plánované obchodní a ekonomické cíle na rok 2020“, potvrdil Miloslav Mahut, ekonomický ředitel společnosti Tatra Trucks.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Četla jsem váš článek a nechápu, jak je možné, že jsou na tom Slováci líp? Co a kdo tedy dělá u nás špatně? Přijde mi, že je to vina i této vlády nebo snad ne?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.