Tvůrci zmiňovaného indexu také zmínili i jeho nedostatky. Neopomněli přitom poukázat na měřicí cyklus, který je zaměřen pouze na samotný provoz auta, nikoliv na jeho výrobu. Brzy by měli do výsledné známky započíst i tento předpoklad – což může vést i k tomu, že budou Evropskou unií většinově opovrhované diesely vycházet ekologičtěji než elektrické vozy.
Hodnocení deseti bodů z deseti pro Mercedes-Benz C220d 4Matic 4x4 s dieselovým pohonem o výkonu 143 kW a s točivým momentem 400 Nm je pak přelomové i z pohledu toho, že na maximální známky do tohoto data dosáhly jen a pouze elektromobily, jelikož ty vypouštějí emise do ovzduší nepřímo, a to skrze výrobu elektrické energie.
Jedná se tak o jeden z velkých milníků pro naftové motory, jež se dostaly do hledáčku mnoha úřadů a institucí po září 2015, kdy vypukla kauza „dieselgate“. Přestože se však automobilky snaží o navrácení důvěry, mnozí politici již o osudu dieselů mají zcela jasno. „Dieselová auta jsou odepsaná. Uvidíte, že během pár let zmizí. Je to technologie včerejška,“ uvedla například pro server Automotive News eurokomisařka Elzbieta Bienkowska, jež se mimo jiného i po vypuknutí aféry dieselgate angažovala ve zpřísnění unijního dohledu nad homologacemi.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak