„Vozy byly řazené od nejstaršího, tedy od koňky, až po nejnovější, které mohou vidět lidé v ulicích dnes. Jednalo se o vozy dopravního podniku i Technického muzea v Brně," řekla Tomaštíková. Uskutečnila se i výjimečná soutěže dovedností řidičů tramvají, kteří přijeli nejen z českých, ale i ze slovenských dopravních podniků. Ve dvou vozech spřažených k sobě zadním čelem seděli vždy řidič a řidička a plnili různé úkoly.
Lidé mohli v ulici vidět i stará auta, techniku společnosti E.ON a díky restauracím a barům měli i dostatek občerstvení. „Věřím, že lidé se dobře pobaví a oslaví to s námi. Je to párty pro všechny naše cestující, se kterými jsme denně v ulicích," řekl generální ředitel Miloš Havránek.
Po ulici projel peloton cyklistů na různě starých kolech včetně vysokých, aby připomněli taktéž 150. výročí prvního cyklistického závodu v Brně a jednoho z prvních závodu v tehdejším Království českém.
První koňská tramvaj vyjela v Brně 17. srpna 1869, ve stejný den před dvěma týdny byl na Moravském náměstí odhalen památník ve formě starého zastávkového označníku. Brněnská koňka byla první v českých zemích a čtvrtá v rakouské monarchii. Parní tramvaj začala v Brně jezdit v roce 1884, elektrická od roku 1900. Autobusy v Brně poprvé vyjely v roce 1930 a trolejbusy letos slaví 70 let od začátku provozu, vyjely po válce v roce 1949. Brno je po Praze druhým největším provozem MHD v České republice.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab