Důvodem víceprací, tedy změn oproti zadání, které zvyšují cenu staveb, jsou především chyby v projektové dokumentaci, píše Euro. To podle týdeníku potvrdila analýza víceprací na stavbách za sto miliard korun, kterou si zadalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Přes 60 procent víceprací mělo původ ve vadách projektů.
ŘSD vyhlásilo před koncem roku desítky jednacích řízení bez uveřejnění, aby mohlo doplatit stavebníkům miliardy za silnice, po kterých se už dva i tři roky jezdí, napsalo Euro. Jako příklady týdeník uvedl úsek dálnice D1 mezi Kroměříží a Říkovicemi za 5,1 miliardy korun, který vykazuje vícepráce za 1,4 miliardy korun, nebo stavbu rychlostní silnice R6 Jenišov - Kamenný Dvůr za 10,2 miliardy korun s vícepracemi za 1,5 miliardy korun, které jsou v rozporu se zákonem. K účtu na silnici R55 mezi Hulínem a Skalkou ve výši 3,2 miliardy korun podle Eura přibyly vícepráce za 918 milionů korun.
Některé vícepráce na silničních stavbách v minulosti prověřovala policie. Třeba předloňské trestní oznámení Nejvyššího kontrolního úřadu, podle kterého mohl být trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku spáchán při zvýšení nákladů na stavbě dálničního obchvatu Prahy, ale protikorupční policie loni v prosinci odložila.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr, čtk