Na tomto základě Pikora usuzuje, že svět hluboce pohrdá politikou, když se prezidentem může stát jen ten, koho naopak neznáme. A jen tak si tedy můžeme myslet, že to je slušný člověk. „To vychází z předpokladu, že v politice slušní lidé nejsou. A proto do ní musí přijít někdo zvenčí,“ shrnul a zmínil, že měsíc před volbami říkat věci tak, abyste nikoho nenaštvali, není zase tak těžké, jako kdybyste to měli dělat celý život.
Někteří Slováci tvrdí, že není nutné, aby byl kandidát dlouhodobě známý. Jako příklad prý uvádějí Kisku, který podle nich jako slovenský prezident obstál na jedničku. „Kiska ale nebyl neznámý a nepopsaný list. Lidí ho znali kvůli tomu, jakým způsobem zbohatl,“ řekl Pikora.
V kontextu s tím zmiňuje, že Slováci jsou zkrátka zklamaní z politiky propojené s byznysem, korupcí a mafií. „Vražda Jána Kuciaka volá po prudké změně politiky. Situace je kritická,“ dodává s tím, že to vše se samozřejmě projevuje v politické kampani.
Neuvěřitelný Pikorovi připadá i pohled na poslední předvolební průzkumy, jelikož v různých průzkumech různých společností se jejich preference naprosto dramaticky liší. Připomíná, že jasně vede místopředsedkyně neparlamentní strany Progresivní Slovensko Zuzana Čaputová. „Průzkum společnosti Median ale ukazuje, že má podporu 23,5 procent respondentů. V průzkumu Focusu získala 26,3 procenta. A podle šetření agentury AKO má 52,9 procenta rozhodnutých voličů,“ upřesnil a dodal, že odlišné výsledky jsou do očí bijící.
Ozývají se prý názory, že je to prudkým nárůstem popularity v posledních dnech. „Takže dokonalý produkt marketingové agentury? Tak dobrý produkt, že přebije i všechny ‚nevýhody‘. Pro PR agenturu je příjemné, když na prezidenta nekandiduje muž, ale žena. Ženy jí fandí, protože je žena. Muži jí fandí, protože je pohledná,“ dodává ekonom.
Někteří lidé jsou dokonce přesvědčeni, že prezident by měl prvořadě svou zemi reprezentovat a proto musí nějak vypadat. S tím ovšem Pikora nemůže souhlasit. „Prezident není jen figurka na přehlídkové molo. Volba prezidenta není volbou královny krásy. To bychom se pak ještě taky mohli dočkat promenády v plavkách,“ kroutí ekonom nevěřícně hlavou.
Na příkladu Slovenska tak odhaduje, že příští prezidentské volby budou neuvěřitelná show marketingových agentur. „Ale mizerná show racionality a rozumu. Už nyní se hledá zatím neznámý produkt, který bude možno pro jeho neznámost dobře prodat,“ uzavřel.
Původní zdroj ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab