„Chtěl bych, aby bylo vidět, kam Praha směřuje, chceme dát nějakou vizi, kde bude Praha za deset let a ne za několik měsíců," popsal Tůma plány koalice s tím, že programové prohlášení by mělo být hotové do Vánoc.
Jestli bude mít Praha za deset let novou trasu metra, není jisté. „Jsem skeptický, co se týče trasy metra D v dohledné době kvůli nedostatku peněz. Přestože se počítá s evropskými dotacemi, stát by stejně musel zainvestovat miliardy. Nechceme to zastavit, ale v současné době nepředpokládám, že má Praha na to, aby se dostala dále. Zadlužení se nevyhneme už kvůli rozjetým projektům jako je dostavba metra A a tunelu Blanka," uvedl Tůma.
„V současné době finanční výbor projednává úvěrový rámec, který je 11 miliard. Jedná se o maximální částku, budeme se snažit, aby výsledná hodnota byla menší," upřesnil Tůma, s jak velkým zadlužením Prahy se počítá.
Z Dopravního podniku na Panenské ostrovy
Je tu jedna možnost jak ušetřit- posvítit si na hospodaření Dopravního podniku hlavního města Prahy. Ten odčerpává celou čtvrtinu rozpočtu města. Podle Nadačního fondu proti korupci jsou peníze z Dopravního podniky vyváděny na Panenské ostrovy například prostřednictvím zakázek na dodávku jízdenek nebo pohonných hmot. Nadační fond představil ony smlouvy veřejnosti. Zastupitelé v dozorčí radě Dopravního podniku o ničem nevěděli. „My jsme říkali už vloni, že v oblasti vlastnických práv je potřeba změnit přístup, musí být jasný model řízení- kompetence a odměňování pro zastupitele," přiznává nedostatky Tůma s tím, že dozorčí rada selhala.
„Nyní poběží výběrové řízení na šéfa Dopravního podniku a je potřeba mít co nejkompetentnější radu. Neumím vám nyní říct, kolik zde bude členů a co to bude za jména, ale je zřejmé, že rekonstrukce bude ještě pokračovat," naznačil Tůma. Změní se i odměňování šéfů dozorčích rad i v představenstvech v městských firmách.
Bývalý ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák rezignoval patrně i z toho důvodu, že tušil, že vyplavou na povrch všechny aktivity okolo outsourcingu. Například pochybné okolnosti kolem opencard. Kartičky už vlastní 950 tisíc lidí a město platí firmě Hages licenční poplatek 50 korun za každou novou kartu, přestože už předem zaplatilo společnosti desítky milionů korun za ještě jinou licenci. Co bude s Open card? „Dejte nám ještě měsíc, pak budeme vědět víc, jak problém řešit. Odpískat celý projekt by byla krajní varianta. Teď musíme najít poměr toho, co od opencard očekáváme a kolik to bude stát," řekl Tůma.
Čtěte více:
Tůma: Pokud se ODS nevypořádá s kmotry, nemá koalice šanci
Tůma může být pražským primátorem. Pořád jsem lídrem TOP 09, říká
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: aš