Pirát Zábranský verbálně bojuje proti „vizuálnímu smogu“ a prosazuje odstraňování reklamních poutačů z města. Proto pro mnohé působí překvapivě, že nyní chce v historickém centru povolit poutače o rozměrech větších, než jsou povoleny v současnosti.
Dnes je v památkové zóně zakázána jakákoliv reklama převyšující čtyři metry čtvereční.
Podle nového návrhu mají být povoleny plakátovací panely a plakátovací sloupy. Jejich rozměry i tvar jsou v příloze materiálu definovány velmi konkrétně.
Tak konkrétně, až je to podezřelé. Zejména proto, že návrhy nových poutačů o ploše šest metrů čtverečních přesně odpovídají nabídce jedné konkrétní společnosti.
Obrázky, které ParlamentníListy.cz získaly, ukazují naprostou shodu magistrátní dokumentace s nosiči „rondel“ a „panel“, nabízené na webových stránkách společnosti MF reklama.
Vlevo nákres ze zadávacích podmínek, vpravo rondel společnosti MF reklama
Ta se nazývá jako „reklama na kulturu v Praze“.
Když se v médiích objevily informace o shodě tvarů poutačů, reagovala společnost ohrazením, ve kterém mimo jiné namítá, že napadnutý pylon není jejím vlastnictvím.
Firmu MF reklama vlastní podnikatel ruského původu Boris Monoszon, který je současně předsedou Asociace plakátování nízkorozpočtové reklamy. Ta se jako zástupce občanské společnosti podílela na formulaci pravidel.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.