Hřebejk souhlasil, že se točí moc filmů, ale málo kvalitních filmů. To prý není nic specificky českého. Podotkl, že aby byl film dobrý, musí být jak dobře napsaný, tak zahraný, a navíc ještě musí mít dobrý marketing, aby se dostal do kin. Což u řady filmů nevyjde. Poznamenal, že lidem se zdá, že dřív bylo líp, protože vzpomínají na filmy, které obstály v testu historií. Že by se točilo málo dobrých filmů, ho tedy netrápí.
Spíše ho straší to, že se rozevírají nůžky mezi až průmyslovou tvorbou filmů s velkým marketingem a tvorbou filmů tak nízkonákladových, že už je to na nich vidět. Hřebejkovi vyhovuje to „něco mezi“, které právě mizí.
V každé televizi podle něho funguje korporátní myšlení. „Do věcí, do kterých by vám ani ve snu nenapadlo, aby vám někdo kafral, tak do toho kafrá,“ posteskl si Hřebejk. „Já už jsem z toho na nervy, protože vím, že to nevede k lepšímu,“ dodal režisér. Například v ČT si stěžovali, když do malé role obsadil disidenta Johna Boka. A když se ptal proč, z ČT přišla odpověď, že Bok je neherec. Hřebejk podotkl, že neherci byli i v jeho předchozích filmech a ČT ustoupila. Ale kdyby nebyl proslavený, prý by mu Boka zatrhli.
„To kdyby mi udělal Trojan před dvaceti lety, tak se popereme,“ řekl režisér. Nebo mu nechtěli povolit herce, protože na castingové fotce vypadal s vousy staře. Podobné hádky ho prý okrádají o energii. A není jediný, s něčím takovým se musel potýkat i Miloš Forman na vrcholu své kariéry.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas