V hradní kanceláři Petra Pavla se to hýbe. Nová jména, slučování

04.05.2023 15:58 | On-line

Kancléřka Jana Vohralíková připravuje na Hradě celou řadu změn. Chystá sjednocení klíčových agend Kanceláře prezidenta republiky (KPR), Správy Pražského hradu (SPH) a Lesní správy Lány v oblasti personální, ekonomické nebo právní oblasti. Zároveň žádá Ministerstvo financí o devět tabulkových zaměstnaneckých míst navíc, peníze na ně ale nechce. Novým šéfem SPH se od června stane Vladimír Sonntag, personální oddělení Hradu povede Zdeněk Hejhal a finančním ředitelem bude Pavel Vyhnánek.

V hradní kanceláři Petra Pavla se to hýbe. Nová jména, slučování
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kancelář prezidenta republiky

Vohralíková původně chtěla všechny personální a organizační změny provést k 1. květnu, což se ale z časových důvodů nepovedlo. Návrhy totiž musela projednat s pěti odborovými organizacemi, které fungují v rámci KPR, Správy Pražského hradu a Lesní správy Lány. Většina nových pozic tak bude obsazena od 1. června.

Kromě Sonntaga, Vyhnánka a Hejhala přibude do týmu ještě Veronika Wolf jako programová ředitelka a Lukáš Gajarský, který bude mít na starosti IT. Oddělení regionální politiky povede Markéta Čuříková.

Vohralíková chce dle svých slov organizačně sjednotit všechny organizace starající se o chod Hradu, jako jsou KPR, SPH a Lesní správa Lány. Sjednocení by mělo podle informací serveru Irozhlas.cz proběhnout ve všech klíčových agendách, jako jsou ekonomika, personalistika, IT a právní a programové věci.

Kancléřka tím chce zejména získat lepší kontrolu nad financemi zasílanými do příspěvkových organizací a nad personálním složení organizací. To by mělo usnadnit plány prezidenta Petra Pavla více otevřít Pražský hrad občanům.

Do organizační struktury bylo podle kancléřky potřeba přidat 21 nových míst. Z toho se 12 podařilo vytvořit v rámci restrukturalizace, 9 nových míst ale Hrad požaduje po Ministerstvu financí. Žádní zaměstnanci prý nejsou propouštěni, odchází jen lidé v důchodovém věku nebo další, kteří chtějí změnu. Celkem v organizacích spadajících pod Vohralíkovou pracuje přes 100 lidí.

Výběrová řízení na nová místa se podle Vohralíkové nepořádala, protože většina nových zaměstnanců Hradu absolvovala výběrová řízení už v rámci Senátu, kde dříve Vohralíková působila jako šéfka kanceláře.

U stávajících zaměstnanců prý kancléřka již vidí změny ve vnímání prezidentské kanceláře. „Musím říct, že mě překvapilo, jaký je najednou přístup stávajících zaměstnanců. Přijde mi, jako bych otevřela poklop. A to jsme toho ještě moc neudělali,“ uvedla Vohralíková.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jma

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…