Vážený pane ministře, situace je vážná... Plagovi přišel dopis z jedné školy. Co se to děje se školáky?

25.03.2021 17:34 | Zprávy

Zakladatelka soukromé základní školy Magic Hill v Říčanech u Prahy Martina Olivová poslala otevřený dopis ministrovi školství Robertu Plagovi (za ANO). V něm píše, že děti kvůli distanční výuce již rok zažívají velký stres a dopady na jejich celkovou duševní pohodu jsou ničivé. Podle pravidelného školního průzkumu se prý o desítky procent zvedl počet dětí, které stres pociťují. „Pokud i nadále dopustíme tento hazard s celou jednou generací dětí, budeme řešit v budoucnu mnohem závažnější problémy,“ burcuje Olivová.

Vážený pane ministře, situace je vážná... Plagovi přišel dopis z jedné školy. Co se to děje se školáky?
Foto: repro TV Prima, tan
Popisek: Robert Plaga v Partii Terezie Tománkové

„Vážený pane ministře Plago, obracím se na Vás jako zástupce základní školy, protože považuji důsledky uzavření škol na stavu našich studentů v současné chvíli již za alarmující,“ píše Olivová a přidává výsledky vlastního školního šetření, které probíhá po celý pandemický rok.

„Aktuálně jsme provedli již čtvrtou vlnu výzkumu, a máme tedy roční statistiku, jak děti zvládaly a zvládají distanční formu výuky. Pravda, nejedná se o nijak reprezentativní průzkum, na druhou stranu je důležité, že prokazatelně přibývá žáků, kteří nezvládají distanční výuku,“ tvrdí v dopise Olivová s tím, že žáci státních škol na tom pravděpodobně budou kvůli leckdy horšímu domácímu zázemí ještě hůře.

„Děti aktuálně zažívají velký stres, dopady na jejich celkovou duševní pohodu důležitou pro učení jsou ničivé,“ varuje zakladatelka školy a dodává, že podle výzkumu se od podzimu výrazně zvýšil počet nespokojených dětí. „Situace se zhoršuje. Loni na jaře se děti zorientovaly, naučily se nové postupy a práci s IT technikou, na podzim již situaci zvládly dobře, přizpůsobily se, techniku ovládají rutinně. Nicméně aktuální situace je hrozivá,“ pokračuje Olivová.

Děti podle ní a výpovědí pedagogů věnují výuce stále méně času, jsou rezignované, demotivované, unavené a ztrácejí víru, že se do školy vrátí. „Chybějí jim běžné podněty ve škole, kontakt s kamarády, a to nejen jako interakce, ale jako nutná podpora učení. Máme také porovnání s dalšími školami, hovoříme s učiteli, rodiči a víme, že situace je vážná,“ burcuje Olivová.

Nabízí srovnání s továrnami, které i za předpokladu pravidelného testování fungují. „Vážený pane ministře, chci věřit, že opakované proklamace, že školství je prioritou, jsou míněny vážně. Děti se mají vrátit urychleně zpátky do škol a my všichni společně musíme obnovit jejich důvěru ve vzdělání, ve společnost, v budoucnost. Pokud i nadále dopustíme tento hazard s celou jednou generací dětí, budeme řešit v budoucnu mnohem závažnější problémy,“ pokračuje v prosebném tónu zakladatelka soukromé školy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: jma

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Když se to hodí, prosazují lidská práva. Když ne, tak celistvost. Profesor chce skoncovat s dvojím metrem Západu

17:20 Když se to hodí, prosazují lidská práva. Když ne, tak celistvost. Profesor chce skoncovat s dvojím metrem Západu

„Mezinárodní řád založený na pravidlech“, který bývá prezentován jako spojení mezinárodního práva a …