Vážná hudba je bílá a rasistická. A hraje ji málo menšin. Takže má v dnešní době vážný problém...

28.06.2020 7:48 | Zprávy

Nastupující americká kulturní revoluce považuje klasickou hudbu za příliš „bílou“ a „rasistickou“, s čímž musí být konec. „Klasická hudba je dnes obviňována z toho, že není vhodná pro rostoucí etnickou rozmanitost obyvatelstva země,“ vysvětluje v deníku Le Figaro Paul May, profesor l'Université du Québec v Montréalu, informuje Echo24.cz.

Vážná hudba je bílá a rasistická. A hraje ji málo menšin. Takže má v dnešní době vážný problém...
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlajka USA

Studie Národní nadace ukazuje, že v USA zájem o klasickou hudbu klesá. Postupem času se tak děje i v jiných zemích. Revoluční ultralevice to však zdůvodňuje tím, že tento druh hudby není vhodný pro rostoucí etnickou rozmanitost společnosti.

Stejně tak má být nevhodná pro nastupující „kulturní revoluci“. Mezi hudebníky bylo totiž podle zprávy Ligy amerických orchestrů z roku 2016 pouze 1,8 % černochů a 2,5 % Latinoameričanů.

Pokud má podobná instituce příliš malou část lidí mimoevropského původu, je podle militantů podezřelá z maskování diskriminačního náborového procesu nebo dokonce z formy „strukturálního rasismu“.

Klasická hudba je podle nich příliš „bílá“ a „ze své podstaty rasistická“. Protože skladatelé jsou převážně evropského původu. Podle Paula Maye bude úkolem „profesionálů“ změnit tuto její image „příliš bílé“ nebo „příliš asijské“.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kdo mu dává rozkazy? Fiala? Pavel? S Foltýnem je to samá záhada

4:44 Kdo mu dává rozkazy? Fiala? Pavel? S Foltýnem je to samá záhada

Na konci listopadu uplyne půlroční lhůta, o které Otakar Foltýn opakovaně hovořil jako o limitu svéh…