Vláda ve středu vymění pět členů řídícího výboru fondu dopravy

19.03.2018 12:01 | Zprávy

Vláda ve středu zřejmě vymění pět z devíti členů řídicího výboru Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), který slouží k financování dopravních staveb. Ze sedmi členů, kterým končí čtyřleté funkční období, ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) navrhl prodloužit členství třem. Vyplývá to z návrhu, kterým se bude ve středu zabývat kabinet, píše ČTK.

Vláda ve středu vymění pět členů řídícího výboru fondu dopravy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Schůze vlády v demisi. Na programu mimo jiné i novela zákona o zbraních či zákoníku práce

V SFDI by další čtyři roky měli zůstat náměstek ministra dopravy Jakub Kopřiva, ředitel odboru strategie ministerstva Luděk Sosna a zmocněnec pro digitální vzdělávání ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Ivan Pilný.

Za členy výboru jsou nově navrhováni ředitel odboru infrastruktury a územního plánu ministerstva dopravy Josef Kubovský, který se má stát místopředsedou, ředitel odboru fondů EU Ministerstva dopravy Marek Pastucha, ředitel odboru drážní a vodní dopravy Ministerstva dopravy Jindřich Kušnír, náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Marcela Pavlová a ředitelka odboru financí a ekonomiky Ministerstva dopravy Magdalena Faltýsková.

Ve fondu skončí místopředseda výboru Kamil Rudolecký a dále Milan Urban, Jiří Zemánek a Jiří Koliba, kterým vypršel mandát, a Libor Topol, kterého ministr navrhl odvolat před koncem funkčního období. Ministr dopravy je ze zákona předsedou výboru.

Při výběru nových členů výboru bylo přihlíženo k jejich dosavadní minimální pětileté praxi v oborech dopravy, veřejného financování nebo územního plánovaní, uvedlo ministerstvo. U místopředsedy výboru byla stanovena délka praxe minimálně deset let.

Státní fond dopravní infrastruktury slouží pro rozvoj, výstavbu, údržbu a modernizaci silnic a dálnic, železničních dopravních cest a vnitrozemských vodních cest. Rozpočet SFDI na letošní rok počítá se 72,5 miliardy korun ze státního rozpočtu včetně dotací z EU. Loni to bylo zhruba o deset miliard víc.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Své peníze na účtu utraťte. Do půl roku.“ Zásadní varování z mezinárodní konference

20:21 „Své peníze na účtu utraťte. Do půl roku.“ Zásadní varování z mezinárodní konference

Kořenem Zelené pro Evropu je primárně systém samotný, který ve finále generuje nekompetentní politik…