PISA (Programme for International Student Assesment) od OECD měří schopnost patnáctiletých žáků využívat své znalosti a dovednosti v oblasti čtení, matematiky a přírodních věd k řešení problémů reálného života. Nová studie PISA odhalila zhoršení německých žáků v roce 2022 oproti roku 2018. Celkem se testů PISA 2022 účastnilo 690 tisíc žáků ve věku 15 let z 81 zemí. Z toho 6116 žáků v Německu.
„Tři z deseti žáků jsou v matematice pod minimální úrovní. Dokonce ani nedokážou říct, zda se jim speciální nabídka při nakupování vyplatí, nebo ne,“ řekl Francesco Avvisati z OECD při prezentaci studie. Nejlepší výsledky v matematice měli žáci ze Singapuru, Číny, Japonska a Koreje. Německé žáky překonali v počítání i ti čeští, kteří se též umístili nad průměrem OECD průzkumu.
Celkově jsou výsledky v roce 2022 ve třech oblastech kompetencí nejnižšími hodnotami, jaké kdy byly pro Německo v rámci programu PISA vyhodnoceny. Programu se Německo účastní už od roku 2000, uvedl německý deník BILD.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
COVID-19
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: Lucie Kroutilová