Výměna kabelů v tunelu Blanka prý potrvá přes osm měsíců

13.03.2015 18:10 | Zprávy

Objednávka a následná výměna vadných kabelů v tunelovém komplexu Blanka potrvá více než osm měsíců. Vyplývá to z harmonogramu, který vypracovali dodavatelé. V tiskové zprávě o tom dnes ČTK informoval mluvčí ČKD Praha DIZ Karel Samec. Kdy práce začnou a kdo je zaplatí, není jasné. Vedení Prahy se o tom s dodavateli pře. Zvažuje dokonce další arbitráž.

Výměna kabelů v tunelu Blanka prý potrvá přes osm měsíců
Foto: Hans Štembera
Popisek: Stavba tunelového komplexu Blanka

Kvůli vodou poničeným technologiím musela Praha nedávno znovu odložit otevření problematické stavby. Tunelový komplex, který je součástí městského okruhu, vyjde minimálně na 37 miliard korun.

Může to stát až miliardu korun

"Dnešního dne jsme odevzdali předběžný podmíněný harmonogram výměny poškozených kabelů, který však předpokládá, že investor či správce stavby vydá k této výměně závazný pokyn," uvedl mluvčí. Harmonogram počítá s tím, že 50 dnů potrvá dodávka kabelů, zhruba 3,5 měsíce výměna a další tři měsíce zkoušky. Podle některých informací by práce mohly vyjít na stovky milionů až na miliardu korun. Záležet bude na tom, jakou variantu město zvolí. Možná je totiž pouhá výměna za stejný typ kabelů, nebo instalace proti vodě odolnější technologie.

Blanka měla být původně otevřena v roce 2011. Poté vedení města termín několikrát odložilo, mimo jiné na jaro loňského roku, poté na prosinec a naposledy chtěli politici slavnostně pásku přestřihnout letos v dubnu. Podle údajů od ČKD Praha DIZ se ale strategická dopravní stavba neotevře dříve než na konci letošního roku. Před zahájením výměny kabelů bude ale muset vedení Prahy a dodavatelé ještě vyjednat, kdo práce zaplatí.

Pražský magistrát škody za poničené kabely platit nehodlá

Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) i primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) v uplynulých dnech několikrát zopakovali, že škody za poničené kabely magistrát platit nehodlá. Primátorka minulý týden v emotivním vystoupení pro média označila dodavatelské firmy za "debily" a mluvila o "zločinném spolčení". Podle ní přehazuje jedna firma vinu na druhou.

Výstavbu více než šestikilometrového tunelu Blanka zahájila v roce 2007 někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Proti původním předpokladům se práce prodražily zhruba o šest miliard korun. Práce provází řada problémů. Rozhodčí soud už loni řešil spory se stavební firmou Metrostav o miliardové částky. Pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS). A hrozí arbitráž s dodavatelem technologií.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Skyfox? Česká cesta k pilotům pro americké stíhačky

21:23 Skyfox? Česká cesta k pilotům pro americké stíhačky

Modernizace českého taktického letectva nabírá na obrátkách. Nové podzvukové letouny L-39 Skyfox, kt…