Vzpomínáte na exministra Pavla Němce? Noviny píší o jeho byznysu s dluhy za jízdné

18.03.2014 7:01 | Zprávy

Firma Pavla Němce, exministra spravedlnosti v Paroubkově vládě, vymáhala v Karlových Varech pohledávky za nezaplacené jízdné. Zatímco městský dopravní podnik z pokuty inkasoval 10 korun za jízdenku, Němcova firma celých tisíc. Píše to MF Dnes.

Vzpomínáte na exministra Pavla Němce? Noviny píší o jeho byznysu s dluhy za jízdné
Foto: Hans Štembera
Popisek: Otevírání dveří v tramvaji

Podle zjištění MF Dnes takový kontrakt firma podepsala v době, kdy Němec seděl na Ministerstvu spravedlnosti v Paroubkově vládě. Jde o smlouvu uzavřenou s dopravním podnikem v Karlových Varech, která podle deníku mohla být pro Němce výhodná.

Karlovarský dopravce měl v roce 2005 smlouvu s pražskou ČSAD Ingsped Praha, v níž působí Němcova rodina. Sám Pavel Němec je stoprocentní vlastník základního kapitálu, uvádí účetní závěrky. Dopravní podnik s firmou spolupracoval již dříve, v tomto případě jí ale svěřil revizorskou činnost s tím, že bude i vymáhat pohledávky za nezaplacené jízdné.

Běžná praxe

MF Dnes uvádí, že smlouva vymezuje vztah firem tak, že karlovarský dopravní podnik z každé pokuty dostane 10 korun, tedy pravou cenu jízdného, zatímco Ingspedu z každé pokuty připadne z každé vymožené pohledávky 1000 korun. Podle deníku posílal podnik firmě Pavla Němce na účet i pokuty, které nebylo třeba vymáhat. Dalších asi 50 tisíc měsíčně dostával Ingsped od dopravního podniku za revizorskou činnost.

„Nezastírám, že ten princip byl takto nastaven,“ cituje MF Dnes šéfa podniku Pavla Bohánka. Karlovy Vary totiž mohly získávat klidně 1010 korun z vymáhané pokuty, pokud by postupovaly podle běžné praxe. Tedy, že by jako jiné dopravní podniky odprodaly pohledávky za sto i více procent nominální hodnoty. „Zpětně se to možná jeví, že jsme přišli o miliony. Ale svět byznysu není nikdy černobílý,“ dodal pro noviny šéf dopravního podniku. Smlouva byla ukončena až před třemi měsíci.  

Transparentní záležitost

Sám exministr Němec tvrdí, že žádný střet zájmu ve smlouvě nebyl. „Jde o zcela transparentní záležitost. Když jsem se stal v roce 2002 ministrem, odešel jsem z orgánů firmy a jejímu řízení jsem se přestal věnovat,“ tvrdí Němec.

Jiný názor na věc má například bývalá místopředsedkyně Ústavního soudu Eliška Wagnerová. „Mělo by to být předmětem trestního stíhání dopravního podniku, který takto hospodařil,“ hodnotí situaci oslovená senátorka.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jno

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Železný, Hašek i Nerudová. Všichni pobouření Ficovými „třemi fackami“. Létají výhrůžky

18:15 Železný, Hašek i Nerudová. Všichni pobouření Ficovými „třemi fackami“. Létají výhrůžky

Gesto slovenského studenta, který při převzetí ocenění odmítl podat ruku prezidentovi Peteru Pellegr…