Pražský deník uvádí, že v plánu mobility současné radnice je ekonomická regulace automobilové dopravy označená za jeden z klíčových nástrojů. Zavedení mýtného je jednou z podmínek posouzení vlivu na životní prostředí pro dostavbu městského okruhu.
V tuto chvíli ještě není však jasné, jakým způsobem by se mýto mělo vybírat. Pokud se mýtné dobře navrhne, může prý vést ke snížení emisí a lepší plynulosti dopravy. „Sníží se emise jak zdravotně rizikových látek, tak skleníkových plynů. Koncept považuji za smysluplný,“ věří dopravní expert z ČVUT Michal Vojtíšek
Mýtné si zcela jistě najde své odpůrce, ale i radní věří, že jej řada řidičů docení. „Mnozí motoristé budou nadávat, ale někteří ocení časové úspory vzniklé zvýšením plynulosti dopravy, protože ušetřený čas bude mít vyšší hodnotu než zaplacené mýtné,“ zhodnotil dopravní expert.
Regulace dopravy funguje například v Londýně, kde se od roku 2003 vybírá poplatek za dopravní přetížení. Řidiči zde platí ve všední dny od 7 hodin ráno do 18.30 večer. V Paříži, Římě nebo Berlíně mají zase starší auta, která nesplňují emisní normy, omezený vjezd do některých zón.
- Původní zdroj ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab