„Nesmírně to pomůže výstavbě silnic a dálnic. Pomůže to všem stavbám. První, co mě napadá, je třeba D11, kde nám hrozí, že díky průtahům kvůli nešťastně nastavenému zákonu bychom skončili na hranici s Polskem třeba o dva roky později než oni,“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) s tím, že Poláci tam mají být kolem roku 2024, my zatím máme variantu 2026.
„Po x letech diskusí máme historickou možnost dostat liniový zákon do podoby, jakou všichni chtějí. Kdybychom zákon protlačili, tak by byla velká šance se tam s Poláky potkat v jednom roce,“ hovořil Havlíček o tom, že každý úsek dálnice by se dal zkrátit o několik let.
Novela zákona byla předložena na konci minulého roku. Zásadním způsobem se tam připravuje urychlení výstavby silnic, dálnic a železnic. „Přicházíme s takzvaným polským modelem, který urychluje od územního rozhodnutí k vlastní výstavbě,“ pokračoval ministr, podle kterého se tím urychlují výkupy a jednání s těmi, kterým by se to případně vyvlastňovalo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab